kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

محکومیت 2 متخلف محیط زیست به تهیه آلبوم عکس پرندگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با رای دادگاه عمومی سعدآباد شهرستان دشتستان 2 متخلف حوزه محیط زیست در این استان به تهیه آلبوم عکس پرندگان محکوم شدند.


حسین دلشب افزود: این 2 متهم در هنگام شکار همراه با تعداد قابل توجهی لاشه پرنده و یک قبضه سلاح شکاری سوزنی که مربوط به فرد دیگری بود دستگیر و به مراجع قانونی تحویل شده بودند.
وی بیان کرد: بزهکاری این 2 متخلف پس از بررسی توسط قاضی پرونده در شعبه اول دادگاه عمومی سعد آباد شهرستان دشتستان، محرز و مسلم و حکم نهایی برای آنها صادر شد.
دلشب ادامه داد: بجز صدور محکومیت و پرداخت جرائم و جزای نقدی و غیر نقدی برای متخلفان توسط دادگاه، آنها مکلف شدند طبق رای و به استناد قانون، ظرف شش ماه از تاریخ قطعیت رای تصویر 50 گونه پرنده را به دلخواه و به ابعاد 10 در 15 سانتی متر تهیه و در یک آلبوم تحویل اداره حفاظت محیط زیست دشتستان دهند و رسید آن را به اجرای احکام کیفری ارائه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل شکار و صیدغیر مجاز در برخی مناطق استان بوشهر گونه‌های منحصر به فرد و مختص به زیستگاههای موجود، در خطر انقراض قرار گرفته‌اند و این زنگ خطر برای مردم با فرهنگ استان بوشهر محسوب می‌شود.