kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶

بیمارستان 700 تختخوابی قزوین اعتبار می‌خواهد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود سه بیمارستان مستهلک ۷۰ ساله در قزوین خواستار تخصیص اعتبار برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شد.



داود محمدی افزود: در مورد انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به استان قزوین به منظور حل مشکل آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستا تنها ۱۰ درصد اعتبارات این طرح از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است؛ در حالی که در موارد مشابه و در دیگر استان‌های کشور محل تأمین تمام اعتبارات طرح‌های این‌چنینی از منابع دولتی بوده است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیم آن می‌رود اگر دولت تمام تعهداتی را که مربوط به این طرح است اجرایی نکند، امید ایجاد شده در دل مردم به یأس تبدیل شود.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه سه بیمارستان استان دارای قدمتی نزدیک به ۷۰ سال است و کاملا مستهلک و غیرایمن شده و وزارت بهداشت نیز احداث بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی در استان را ضرورتی جدی و جزو اولویت‌های نخست می‌داند، ضروری است منابع دولتی این طرح تقویت و اعتبارات مورد نیاز آن در سال جاری به طور کامل تخصیص داده شود.
وی یادآور شد: با توجه به پیگیری‌های مستمر به عمل آمده و قول مساعد وزیر راه و شهرسازی نسبت به بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین- رشت تا شهریورماه ۹۶ امید است این وعده عملی شود و عملیات اجرایی دوخطه شدن راه‌آهن قزوین- تهران، راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در این مسیر، تکمیل مطالعات راه‌آهن قزوین- قم و آغاز عملیات اجرایی آن با تأمین منابع مورد نیاز سرعت گیرد.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخش محمدیه قزوین با الحاق ناحیه شهری ۱۰۰ هزار نفری مهرگان و شهر اقبالیه با جمعیت ۷۰ هزار نفر استحقاق و استعداد شهرستان شدن را دارند و مراحل کارشناسی آن هم در استانداری و وزارت کشور طی شده است که انتظار می‌رود به این تقاضای جدی مردم عمل شود.