kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
در سومین روز از هفته قوه قضائیه انجام شد

تجدید میثاق رئیس ‌و مسئولان عالی قوه قضائیه با آرمان‌های امام خمینی(ره)

آیت‌الله آملی لاریجانی و مسئولان عالی قضایی در سومین روز از هفته قوه قضائیه با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.



به گزارش خبرگزاری میزان، در این مراسم که حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم امام خمینی (ره) نیز حضور داشت، رئیس‌قوه قضائیه و مسئولان عالی قضایی با قرائت فاتحه و اهدای تاج گل یاد و خاطره امام راحل (ره) را گرامی داشتند.
آیت‌الله آملی لاریجانی و مسئولان عالی قضایی پس از تجدید میثاق با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب بر سر مزار شهدای هفتم تیر حاضر شدند و به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام و برای ارواح طیبه شهیدان علو درجات مسئلت کردند.
رئیس‌قوه قضائیه: تا رسیدن به قله‌ها هنوز فاصله داریم
رئیس‌قوه قضائیه در جریان تجدید بیعت مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل‌(ره)، طی سخنانی اظهار داشت: وظایف و اختیارات دستگاه قضایی در قانون اساسی ترسیم شده که اهداف بلند و وظایف بسیار سنگینی است و طبیعتا ممکن است تا رسیدن به آنها فاصله داشته باشیم؛ اما در این سی و چند سال تاسیس نظام جمهوری اسلامی با ارشادات امام راحل، تاکیدات مقام معظم رهبری و تلاش قضات و کارکنان دستگاه قضایی راهی طولانی طی شده است.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی بیان داشت: نظام قضایی جمهوری اسلامی برای انطباق قوانین قضایی، چه جزایی و چه حقوقی با دستورات شرع و همینطور استفاده از تجربیاتی که در دنیا مطرح است، تلاش بسیاری کرده است.
آملی لاریجانی با بیان اینکه نظام قضایی جمهوری اسلامی از این جهت واقعا یک نظام قضایی پیشرفته است، تصریح کرد: به طور قاطع می‌توانیم عرض کنیم که دستگاه قضایی هم وظایف سنگینی به عهده دارد و هم تلاش‌های بسیار خوبی برای برآورده شدن اهداف این نظام قضایی در جمهوری اسلامی صورت گرفته که قابل تقدیر و تشکر است.
وی ادامه داد: اما در عین حال احقاق حقوق عامه و تظلم خواهی مردم چون در سطح وسیعی مطرح است، تا رسیدن به قله‌های این هدف هنوز فاصله داریم و باید تلاش کنیم تا بتوانیم اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی و خواسته‌های امام راحل (ره) را در داشتن یک دستگاه قضایی قاطع، محکم و عاری از فساد محقق کنیم.
رئیس‌دستگاه قضا افزود: امروز در شرایط خاصی در منطقه هستیم و نیاز به تعالیم حضرت امام (ره) و دستورات مقام معظم رهبری در رابطه با استقلال و مبارزه با سلطه جهانی و مخصوصا مقابله با سلطه آمریکا را بیشتر احساس می‌کنیم.
آملی لاریجانی گفت: امروز قوه قضائیه مفتخر است با استناد به تعالیم اسلامی و ارزش‌های الهی در مقابل سلطه‌گران و هجماتی که علیه نظام جمهوری اسلامی و قوه قضائیه با ادعای حقوق بشر و در واقع برای نفوذ در جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، ایستادگی و با آن مقابله کرده است.
رسیدگی به پرونده تخلفات انتخاباتی زمان بر است
دادستان کل کشور در حاشیه تجدیدمیثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام (ره) در جمع خبرنگاران در پاسخ با این سؤال که آیا پرونده تخلفات انتخاباتی به دادگاه ارسال شده است، اظهار داشت: تخلفات مربوط به تمام استان‌ها می‌شود که رسیدگی به آنها زمان بر است.
حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در رابطه با افزایش آمار تخلفات و احضار فرمانداران گفت: در حال حاضر همان 6 فرماندار احضار شده‌اند و آمارها افزایشی نداشته است.
وی در رابطه به حادثه توهین به رئیس‌جمهور در روز قدس گفت: قرار است دادستانی تهران و دادسرای تهران به این مسئله ورود پیدا کنند و وزارت کشور و نیروی انتظامی مستندات خود را ارائه دهند.
پیگیری قضایی توهین
 به رئیس‌جمهور در راهپیمایی
 روز قدس
دادستان تهران هم در حاشیه این مراسم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اتفاقات رخ داده در جریان راهپیمایی روز قدس و توهین به رئیس‌جمهور گفت: دادستانی در مواردی که به مسئولین اهانت شود و یا جرمی ارتکاب پیدا کند حتما ورود می‌کند .
عباس جعفری دولت آبادی افزود: در این مورد خاص نیز دادستانی نامه‌ای به پلیس تهران بزرگ، فرماندهی تهران بزرگ و وزارت اطلاعات نوشته است و استدلال کرده است که چون جرم مشهود بوده و در منظر ماموران رخ داده است پلیس مکلف است متهمان و عوامل آن را شناسایی و معرفی کند، این کار شده است و امیدواریم هر چه زودتر متهمان را معرفی کنند، البته این نکته ضروری است که امیدواریم این حساسیت درباره اهانت به سایر سران قوا هم وجود داشته باشد.