kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

معارض عربستانی: حملات مکه صوری است /پای محمدبن سلمان در میان است!

یک معارض سعودی اعلام کرده عملیات انتحاری در مکه که با هلاکت عامل تروریستی خنثی شد ساختگی است و بن‌سلمان با این نمایش تلاش کرده بر، برکناری بن نایف سرپوش گذاشته و از آن طرف حمایت‌های مردمی را جلب نماید.

سرویس خارجی-

در پی وقوع یک انفجار انتحاری ناموفق و انتشار خبرهایی از خنثی شدن چند عملیات تروریستی دیگر در نزدیکی مسجدالحرام در «مکه» مکرمه، و «جده» معارض برجسته آل‌سعود، از نقش محمد بن سلمان ولیعهد تازه منصوب شده این رژیم در این حادثه پرده برداشت.
«حمزه الحسن» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «خنثی شدن انفجار در حرم،‌ یک حادثه ساختگی بوده و هدف از آن جلب حمایت‌های مردمی از «بن سلمان» و سرپوش گذاشتن بر برکناری «بن نایف» از ولیعهدی و پیامدهای آن بوده است».
 رسانه‌های سعودی از خنثی شدن یک اقدام تروریستی در نزدیکی مسجدالحرام خبر داده بودند.
منصور الترکی سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان گفته بود که نیروهای امنیتی این کشور یک اقدام تروریستی که مسجدالحرام در مکه را هدف قرار داده بود، خنثی کرده‌اند.
روز جمعه رسانه‌های عربستانی همچنین اعلام کردند، یک عامل انتحاری در محله «اجیاد» مکه پس از محاصره شدن از سوی نیروهای سعودی خود را منفجر کرد،‌ وزارت کشور سعودی در این‌باره گفته: «سه عملیات تروریستی در جده و مکه مکرمه را خنثی کرده است.»
آن‌طور که رسانه‌های سعودی گزارش داده‌اند، بر اثر انفجار عامل انتحاری در نزدیکی مسجد الحرام ۱۱ تن زخمی شده‌اند که شش تن افراد عادی و پنج تن نیروی امنیتی بودند.
وزارت کشور عربستان در این خصوص بیانیه‌ای هم صادر و تاکید کرده عملیات تروریستی را که زائران مسجد الحرام را در مکه هدف قرار داده بود، خنثی و پنج تن از اعضای این گروهک تروریستی در مکه و جده بازداشت شدند که در میان آنها یک زن نیز وجود دارد.
سعودی‌ها این را هم گفته‌اند که تروریست‌ها  از خارج عربستان سازماندهی شده بودند! و عامل انتحاری که خود را منفجر کرد برای حمله به مسجد الحرام آماده شده بود.
 در بیانیه وزارت کشور عربستان آمده است، این گروهک قصد داشت سه منطقه را منفجر کند که یکی در استان جده و دو مورد دیگر در محله العسله در مکه و محله اجیاد المصافی در داخل اطراف منطقه مرکزی مسجد‌الحرام بود.
این حملات از سوی ایران و حزب‌الله لبنان، در همان ساعات اولیه وقوع محکوم شد.
رسوایی‌های اخلاقی محمد بن سلمان
«غانم الدوسری»، معارض مشهور عربستانی در افشاگری‌های خود نوشته که محمد بن سلمان در جریان سفری که به جزایر مالدیو در سال 2015 میلادی داشته برای یک شب خوشگذرانی 8 میلیون دلار هزینه کرده است! وی همچنین در طول این سفر از شماری از خواننده‌های معروف غربی دعوت کرده تا وی را همراهی کنند.
محمد بن سلمان پیش‌تر هم به رسوایی‌های اخلاقی متعدد متهم شده بود. وی به یکی از ستاره‌های آمریکایی هالیوود در سال 2014 یک میلیون دلار داده بود تا شبی را با وی سپری کند. پس از رسیدن بن سلمان به وزارت دفاع و جانشین ولیعهدی این مبلغ به 10 میلیون دلار افزایش یافت، اما گویا این ستاره هالیوود به 10 میلیون دلار نیز رضایت نداده بود، لذا بن سلمان مبلغ را تا 20 میلیون دلار افزایش داده بود.