kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
سخنگوی سپاه:

تکرار سیلی کوبنده سپاه متناسب با رفتار دشمنان طراحی شده است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اینکه حملات موشکی تکرار می‌شود یا نه، بستگی به رفتار دشمنان دارد و متناسب با رفتاری که می‌کنند، پاسخ کوبنده‌ای برای آنها طراحی شده و انجام می‌شود.


سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران اظهار داشت: اقدام موشکی سپاه تنبیه طراحان عملیات کور تروریستی هفدهم خرداد ماه در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام(ره) بود.
وی با اشاره به سخنان فرمانده کل سپاه و همچنین بیانیه رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز حادثه تروریستی تهران اعلام کرد: تنها یازده روز طول کشید تا دقیقا مقرهای هدایت و طراحی آن عملیات کور که عمده آن در دیرالزور سوریه بود، مشخص شود. به منظور نشان دادن ضرب شصت و همچنین تنبیه طراحان و آمران این عملیات تروریستی، تنها شش فروند موشک میانبرد نقطه زن به سمت پایگاه‌های آنها شلیک شد و خوشبختانه همه آنها با دقت بالا به اهداف اصابت کرد.سخنگوی سپاه با تأکید بر پیام روشن این عملیات قدرتمند، گفت: به طور طبیعی تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها و همچنین تمام کسانی که حتی در فکر تهدید امنیت ملی کشور ما هستند، می‌توانند مخاطب این پیام باشند.
سخنگوی سپاه اعلام کرد: اینکه این اقدام تکرار می‌شود یا نه، بستگی به رفتار دشمنان ما در حوزه‌های مختلف دارد و متناسب با رفتاری که می‌کنند پاسخ کوبنده‌ای برای آنها طراحی شده و انجام می‌شود.
دفاعی عمیق و حساب‌شده
آیت‌الله جوادی آملی در پیامی با محکومیت حوادث تروریستی اخیر تهران، پاسخ سپاه پاسداران ایران اسلامی را دفاعی عمیق و حساب‌شده دانست و اظهار داشت: امیدواریم بیگانه درس عبرت بگیرد و دیگر به خود اجازه ندهد به حرم امن ایران اسلامی طمع کند.آیت‌الله امینی نیز اظهار داشت: اقدامات نظام در خصوص هدف قراردادن مواضع گروه‌های تروریستی متعرض به ایران، خصوصا حمله موشکی جالب سپاه، بجا و مورد انتظار بود و هست.
آشفته شدن خواب خوش استکبار جهانی
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات در پیامی به سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، عملیات موفقیت آمیز موشک‌باران مقر فرماندهی داعش را نمایانگر اقتدار عملیاتی و اطلاعاتی ایران خواند.
در بخشی از این پیام آمده است: بی گمان، این پیام روشن و عملیات هوشمندانه، خواب خوش استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب و اعوان و انصار مزدور و فرومایه منطقه‌ای آنان را آشفته ساخته و بار دیگر اشراف و اقتدار عملیاتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید.
پیامی روشن به آمریکا و برخی کشورهای منطقه
سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع فرماندهان ناجا، با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش، اظهار داشت: این واکنش برای دشمنان آمریکائی و برخی کشورهای منطقه که فکر می‌کنند اگر به ایران حمله‌ای کنند تجاوز آنها بدون پاسخ خواهد ماند، دارای پیام روشنی است.
سرلشکر صفوی افزود: اگر امنیت داخلی تضعیف شود و یا تنش‌های سیاسی در فضای عمومی جامعه حاکم شود زمینه تضعیف کشور و تهاجم دشمنان فراهم می‌شود. اگر دشمنان ما احساس کنند عوامل قدرت ملی در داخل تضعیف شده است آنوقت دشمنان  به فکر دست‌درازی به منافع ملی کشور خواهند افتاد.وی در ادامه گفت: دو قطبی سازی در داخل، خصوصا وجود دو گفتمان متفاوت در کشور خطرات و صدمات جبران ناپذیری به بدنه کشور وارد می‌کند و دشمنان خارجی به خوبی این تفاوت‌ها را رصد و پالس‌های لازم را  دریافت می‌کنند.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز با بیان اینکه شلیک موشک به مقر تروریست‌ها نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس از ملت و کشور خود دفاع کردیم، امروز هم با اقتدار بیشتر و آمادگی کامل اجازه نمی‌دهیم که کسی به کشور ما تعرض کند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری  نیز اظهار داشت: ایران اسلامی با اقتدار و امنیت پایدار مسیر رشد و توسعه را ادامه خواهد داد و اقدام اخیر غیورمردان سپاه، نمایشی از اقتدار کشور در سطح ملی، منطقه و جهان بود.
وی ضمن تاکید بر «توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران دراکثر زمینه ها» و با ابراز خرسندی از این «اقدام به موقع و مقتدرانه» گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از سوی دشمنان و بدخواهان مورد تهدید قرار داشته و جریانات تروریستی و افراطی -تکفیری نیز در همین جهت و برای به چالش کشیدن امنیت و اقتدار کشورمان برنامه ریزی و تلاش نمودند که به لطف خدای متعال، در همه طراحی‌ها و نقشه‌های شوم خود در برابر این نظام مقدس شکست خورده‌اند.
اذعان مقامات رژیم صهیونیستی
 به توانایی موشکی ایران
«گادی آیزنکوت» رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در کنفرانس سالانه «هرتزلیا» گفت: حمله موشکی ایران به مواضع داعش، پیامی به دنیا درباره آمادگی این کشور برای استفاده از موشک‌های بالستیک فرستاده است.روزنامه تایمز اسرائیل، روز سه‌شنبه با نقل این اظهارات از آیزنکوت نوشت که وی علی‌رغم این مدعی شده که درباره «دستاورد عملیاتی» این حمله موشکی، در رسانه‌ها بزرگنمایی شده است.
«آیزنکوت» مدعی شد که ایران در تلاش برای دستیابی به موشک‌های پیشرفته‌تر است که این بخشی از برنامه این کشور برای به دست آوردن هژمونی در منطقه است.
«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در کنفرانس خبری گفت که واشنگتن برنامه موشکی ایران را رصد می‌کند.