kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳

جشنواره فیلم فجر به خانه سینما واگذار می‌شود؟(اخبار ادبی و هنری)

احتمال واگذاری برگزاری جشنواره فیلم فجر به خانه سینما درحالی است که این تشکل هنوز در نحوه اداره اصناف زیرمجموعه خود دچار مشکل است و از اختلافات درون‌گروهی رنج می‌برد.


به گزارش خبرنگار کیهان، شنیده‌های غیررسمی حاکی از آن است که احتمال دارد دوره آینده جشنواره فیلم فجر با دبیری مدیرعامل خانه سینما برگزار شود. هدف از این واگذاری نیز تلاش برای کاهش اعتراضات سینماگران حاضر در جشنواره به نتایج و جوایز است.
این درحالی است که برگزاری جشن سینمای ایران توسط خانه سینما نیز همواره با اعتراض‌ها و حاشیه‌هایی همراه بوده است. ضمن اینکه خود خانه سینما نیز از مشکلات درونی و اختلافات متعدد رنج می‌برد.
نکته مهم دیگر این است که جشنواره فیلم فجر، رسمی‌ترین رویداد سینمایی نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و با توجه به عنوان و مناسبت برگزاری‌اش نیز باید در‌بردارنده شاخص‌های ارزشی انقلاب اسلامی باشد. این درحالی است که خانه سینما در جشن‌ها و محافل خود نشان داده که انگیزه چندانی برای ضریب دادن به این شاخص‌ها در چنین جشن‌ها و جشنواره‌هایی را ندارد.
چگونه نهادی که دست‌اندرکاران و اصناف زیرمجموعه آن دچار مناقشه و تنش هستند، توان رساندن کشتی جشنواره فیلم فجر را به ساحل امن دارد؟
به نظر می‌رسد که جشنواره فیلم فجر بیش از واگذاری آن به سایر نهادها، به یک آسیب‌شناسی ساختاری نیازمند است و باید ساختار برگزاری آن اصلاح شود تا شاهد اعتراض‌ها و حاشیه‌های منفی کمتری باشد.