kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۸۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

بی‌بی‌سی: دولت از وضعیت خطرناک برج گرنفل خبر داشت اما کاری نکرد!

بی‌بی‌سی گزارش داده اسنادی به دست آورده که نشان می‌دهد دولت انگلیس از درخطر بودن جان مسلمانان در برج گرنفل خبر داشته اما بنا به دلایلی از رفع این خطر چشم‌پوشی کرده است.



چهارشنبه گذشته برج 24 طبقه و مسلمان‌نشین گرنفل در لندن آتش گرفت و به مدت 30 ساعت در آتش  سوخت. تا کنون مرگ 79 تن از ساکنان آن اعلام شده،  به دلیل احتمال ریزش هنوز آتش‌نشانان نمی‌توانند وارد خرابه ساختمان شوند تا اجساد دیگر ساکنان را پیدا کنند.
پلیس لندن هشدار داده به دلیل شدت آتش‌سوزی ممکن است هیچ وقت نتواند اجساد قربانیان را شناسایی کنند. این حادثه به دلیل بالا بودن تلفات آن به نماد مخالفت با شهرداری لندن و دولت انگلیس نیز تبدیل شد.
با گذشت یک هفته از این فاجعه هر روز اعتراضات به دولت ترزا می در مدیریت این بحران بیشتر می‌شود. در همین راستا شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز در گزارشی نوشته به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد دولت در حفظ ایمنی ساکنان این برج کوتاهی کرده است. بر اساس این گزارش  نامه‌هایی فاش شده‌ که بر اساس آن معلوم می‌شود چهار وزیر دولت انگلیس به طور جداگانه، درباره وقوع آتش‌سوزی در چند برج از جمله «گرنفل» هشدار دریافت کرده بودند. بر اساس این نامه‌ها مشخص می‌شود سال‌هاست که کارشناسان نگران امنیت برج‌ها در انگلیس بوده‌اند اما دولت به دلایلی به این هشدارها توجه نکرده است.
بی‌بی‌سی نوشته: «همچنین بعد از یک آتش‌سوزی مرگبار در جنوب لندن که سال 2009 به وقوع پیوست، پیشنهادهایی به وزرای دولت برای حفظ جان مردم ساکن این برج‌ها داده شد اما مسئولان از اجرای آن چشم‌پوشی کرده و با وجود وعده دولت برای بازنگری مقررات آتش‌نشانی در سال 2013 چینن اقداماتی تاکنون عملی نشده است.»
بی‌بی‌سی ادامه داده «نامه‌های متعددی به وزرای دولت انگلیس فرستاده شده و درباره تراژدی‌های دیگر هشدار داده شده بود اما چهار وزیر کابینه که این نامه‌ها را دریافت کردند، برای بهبود مقررات اقدامی نکرده‌اند.»
 گفتنی است مسلمانان در انگلیس شهروند درجه 2 حساب می‌شوند، بنابراین هیچ بعید نیست ساکنان این برج قربانی تمایلات نژادپرستانه دولت انگلیس شده باشند!
یکی از ساکنان ساختمان‌های اطراف برج «گرنفل» نیز گفت،42 جسد شامل کودکان و افراد مسن در یکی از اتاق‌های برج بر روی هم انباشته شده‌اند.
این فرد همچنین گفته که آتش‌نشانان نمی‌توانند این اطلاعات را در اختیار عموم بگذارند چراکه ممکن است اخراج یا تنبیه شوند.
سخنگوی پلیس لندن نیز گفت‌، درباره ادعای 42 جسد هیچ اظهارنظری نمی‌کند، ولی (نیروها) به تحقیقات و جست‌وجوها ادامه می‌دهند.
بعد از این حادثه یک خواننده پاپ در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی ضمن انتقاد از مسئولان انگلیسی گفته بود مقامات و رسانه‌ها تعداد تلفات را مخفی کرده و همه واقعیت را بیان نمی‌کنند.
بامداد چهارشنبه گذشته برجی 24 طبقه در لندن آتش گرفت و به مدت30 ساعت در آتش سوخت.