kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵

پایگاه آمریکایی التنف در محاصره ارتش سوریه و حشدالشعبی عراق

با استقرار نیروهای بسیج مردمی (حشدالشعبی) عراق در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن، موقعیت نظامیان آمریکایی در پایگاه «التنف» متزلزل‌تر شد.



نیروهای بسیج مردمی عراق با گسترش حوزه‌های تحت سیطره خود در طول خط مرزی این کشور و سوریه، در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن مستقر شدند با این پیشروی جدید، پایگاه آمریکایی التنف عملاً تحت محاصره نیروهای عراقی و سوری قرار گرفت.حساسیت این منطقه به خاطر حضور آمریکایی‌ها در پایگاه نظامی «التنف» است. در این پایگاه علاوه بر نیروهای آمریکایی و انگلیسی، شماری از عناصر تروریستی به اصطلاح «میانه‌رو» نیز حضور دارند. آمریکا از طریق این عناصر، می‌خواهد دولت قانونی دمشق را سرنگون کند.به هر حال، در حالی که بسیج مردمی عراق در حال گسترش حوزه‌های تحت کنترل خود در مناطق مرزی و پیشروی به سمت شهر «القائم» است، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت نیز در حال تقویت حضور خود در مرز هستند و این برای آمریکا که برنامه‌های دیگری را در سر دارد، اصلاً خوشایند نیست.
موصل
به گزارش تسنیم، نیروهای ارتش عراق عملیات آزادسازی منطقه «موصل قدیم» واقع در بخش غربی موصل را هم آغاز کرده‌اند. این عملیات از چهار محور آغاز شده و ارتش قصد دارد برای پاکسازی منطقه از داعش، دست به جنگ خیابانی بزند. ارتش عراق در موصل معمولاً از سلاح‌های سنگین استفاده نمی‌کند تا به غیرنظامیان آسیبی نرسد.عملیات آزادسازی استان نینوا و شهر موصل، 26 مهر آغاز شده است. عملیات آزادسازی بخش غربی موصل هم از یکم اسفند 1395 شروع شده است و این عملیات همچنان ادامه دارد. در منطقه موصل قدیم حدود 100 هزار غیرنظامی حضور دارند.
جنایت داعش در استان کرکوک
گروه تروریستی داعش اما 30 نفر را در شهر «الحویجه» کرکوک به قتل رساند. شماری از این قربانیان، زن و کودک بودند. جرم این افراد، «ترک سرزمین خلافت» اعلام شده است! «انور العاصی» رئیس قبیله «العبید» گفت قربانیان سعی داشتند به سوی منطقه «العلم» واقع در استان «صلاح‌الدین» فرار کنند. وی افزود، تعداد کسانی را که داعش از جولای 2014 (تیر 1393) تاکنون در این مناطق (الحویجه) به قتل رسانده است، به حدود 1000 نفر می‌رسد.