kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
با فریاد «مسلمانان باید بمیرند»!

3 تروریست انگلیسی در شمال لندن با کامیون نمازگزاران را زیر گرفتند

سه تروریست انگلیسی در حالی که فریاد می‌زدند «مسلمانان باید کشته شوند»(!) با حمله به مسلمانان در حال نماز در لندن یک نفر را کشته و 10 نفر را مجروح کردند. مقامات انگلیسی تروریستی بودن این حمله را تأیید کرده‌اند.

سرویس خارجی-

لندن این روزها حال و روز خوبی ندارد. هنوز دو هفته از حمله مرگبار در مقابل پل لندن که به کشته و مجروح شدن 57 نفر و همچنین ماجرای آتش سوزی برج  مسکونی این شهر با صدها کشته ،مجروح و مفقودی نمی‌گذرد که دوشنبه شب بار دیگر لندن‌نشینان شاهد یک عملیات تروریستی دیگر بودند این بار هدف مسلمانان بودند.
این عملیات تروریستی یکشنبه شب در  در نزدیکی مسجد« فینزبری پارک»  در خیابان «سون سیسترز »در شمال لندن و زمانی رخ داد که نمازگزاران بعد از اقامه نماز در حال خروج از مسجد بودند که ناگهان کامیونی آنها را زیر گرفت. در جریان این عملیات که پلیس آن را «تروریستی» اعلام کرد  یک حمله با سلاح سرد هم رخ داد به طوریکه فردی با سلاح سرد از خودرو بیرون پریده و دست‌کم یک نفر را با چاقو زد.
 به گفته  شاهدان عینی در این کامیونت سه جوان سوار بودند. این خودرو ابتدا با سرعت عادی در حال حرکت بود که ناگهان شتاب گرفت و شروع به زیر گرفتن نمازگزاران کرد.در حالی که اخبار اولیه حاکی از چهار کشته و ۱۲ زخمی بود پلیس لندن اعلام کرده یک تن کشته و ۱۰ تن زخمی شده‌اند.پلیس ضد ترور انگلیس هم اعلام کرده «تمامی قربانیان این حمله مسلمان هستندو تحقیقات اولیه حاکی از آن است که مجری عملیات بطور انفرادی کار می‌کرد.»
پلیس همچنین گفته یک نفر را دستگیر کرده و جست‌وجو برای یافتن دو نفر دیگر ادامه دارد.به گفته پلیس، راننده خودرو بازداشت شده و ۴۸ ساله است.شاهدان می‌گویند به خاطر ماه رمضان نمازگزاران زیادی در محل بودند.شورای مسلمانان انگلیس نیز  اعلام کرده  این حادثه یکی از پدیده‌های خشونت در زمینه اسلام هراسی است.این شورا خواستار افزایش تدابیر امنیتی در جهت حمایت از مساجد شده است. رئیس شورای امنای «مسجد فینربری پارک» هم گفته: «مسجد اخیرا تهدیداتی را از طریق تلفن همراه دریافت و این تهدیدات را به پلیس ابلاغ کرده بود.»
واکنش‌ها
ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس اما در بیانیه‌ای ضمن اعلام همدردی با تمامی قربانیان این حادثه گفته: «این یک حادثه وحشتناک بود.»جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و رهبر اپوزیسیون این کشور هم شدیدا نسبت به این حادثه ابراز ناراحتی کرده است. صادق خان، شهردار لندن نیز گفته: «واقعه نزدیک مسجد لندن حمله به ارزش‌های مشترک ماست.»
برخی شاهدان عینی می‌گویند فرد مهاجمی که با خودرو به صورت عمدی نمازگزاران لندنی را زیر می‌گرفت، در زمان انجام این حمله فریاد می‌زد:«می‌خواهم همه مسلمانان را بکشم.» این حمله پس از 2 حمله تروریستی در لندن در 3 ماه گذشته انجام شده است. در یکی از این حملات خودرویی به سوی جمعیتی از مردم حمله ور شد و در حادثه دیگر یک عامل انتحاری خود را در یک کنسرت در منچستر منفجر کرد و ده‌ها غیرنظامی را به خاک و خون کشید.