kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

کوتاه اقتصادی



* عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات شهید توکلی، شهدای وردآورد، پرند، شهید فرد اسدی، شهید محسنیان، شهید بختیاری و شهید مفتح از تاریخ 30 خردادماه آغاز می‌شود. به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه تهران با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات شهید توکلی با پیش شماره‌های 4450 الی 4459 در محدوده بلوار یاس، بلوار خزر، خیابان‌های پنجم و ششم، صدف، مروارید و در مرکز مخابرات شهدای وردآورد با پیش‌شماره‌های 4498، 4499 در محدوده بزرگراه حکیم، اتوبان شهید خرازی، شهرک الهیه، اردستانی و در مرکز مخابرات پرند با پیش شماره 5666 در محدوده مسکونی پرندک و در مرکز مخابرات شهید محسنیان با پیش شماره 6639 در محدوده راه‌آهن، 17 شهریور، شادآباد، وثوقی، 15 متری اول شمالی و جنوبی، کرمی، مختاری و در مرکز مخابرات شهید فرد اسدی با پیش شماره‌های 6600 الی6609، ،6615 6619 در محدوده مرکز حداکثر به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است. براساس همین گزارش با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی و دیتای مشترکین در مرکز مخابرات شهید بختیاری از ساعت 2 بامداد به مدت 4 ساعت و در مراکز مخابرات شهید توکلی، شهید مفتح از ساعت 24 به مدت 6 ساعت دچار اختلال می‌شود.
* در ادامه روند نزولی شاخص کل بورس در روزهای پس از انتخاب حسن روحانی دیروزهم این شاخص با کاهش 130 واحدی روی رقم 78 هزار و 860 واحد ایستاد. به گزارش فارس، دیروز بورس تهران در حالی معاملات خود را با روندی متعادل اما کم‌حجم در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) آغاز کرد که در پایان معاملات به دلیل تداوم سکون حقوقی‌ها و در عین حال عدم گردش نقدینگی در کلیت معاملات بازار سهام، شاهد بازاری سراسر رکود و رخوت‌آور بودیم. براین اساس وضعیت کنونی بازار سهام در حدی است که تابلوی معاملات بورس تهران با حضور بیش از 250 شرکت بزرگ متنوع هم اکنون از چشم معامله‌گران این بازار افتاده و تابلوی معاملات پایه بازار بورس با مجموعه‌ای از شرکت‌های اغلب زیان‌ده و یا حتی دچار توقف در فعالیت با اقبال سفته‌بازان و سودجویان کوتاه‌مدت‌نگر مواجه است. عدم گردش پول در بازار سهام در کنار سکون حقوقی‌ها باعث شده تا برخی معامله‌گران از تالار شیشه‌ای تحت عنوان بازاری که کمر آن شکسته شده یاد کنند. بازاری که معلوم نیست حتی با تغییر کابینه جدید دولت بتواند اکسیژن جدیدی را برای معامله‌گران این بازار رقم بزند.
* بانک صادرات ایران در راستای حمایت از تولید، با بهره‌گیری از کلیه ابزارهای وصول مسالمت آمیز مطالبات نظیر: اعطای تنفس، تقسیط مجدد طلب، اعمال بخشودگی جرائم دیر کرد و تأمین نقدینگی واحد‌های تولیدی اقدام و در راستای رسالت کاری و اجتماعی خود مبادرت به تعیین تکلیف بالغ بر ١٣ هزار میلیارد ریال از بدهی غیر جاری این گروه از فعالان اقتصادی در سال ١٣٩٥ نموده است. شایان ذکر است با عنایت به ضرورت حمایت ویژه از بخش کشاورزی، این بانک با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مندرج در بند (د) تبصره ١١ قانون بودجه سال ١٣٩٤ و بند (و) تبصره ١٣ قانون بودجه سال ١٣٩٥ کل کشورنسبت به امهال بدهی ٧ هزار کشاورز خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه اقدام نمود. از دیگر موارد قابل ذکر در مقوله مساعدت بانک با مدیونین، بخشودگی معادل ٣ هزار و ٨٣٠ میلیارد ریال جرائم تأخیر و تسویه تعداد ٤٣ هزار پرونده مطالباتی با مانده کمتر از یک میلیارد ریال در قالب مفاد تبصره ٣٥ قانون بودجه سال ١٣٩٥ کل کشور بوده است.