kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

آزمونی برای استخدام نکردن!

سه ماه از سال تولید و اشتغال می‌گذرد اما همچنان تکلیف برخی آزمون‌های استخدامی مشخص نشده است.



به عنوان نمونه آزمون استخدامی معدن سنگ آهن گل گهر سیرجان در اردیبهشت 94 برگزار شد، اما تاکنون ده‌ها نفر از کسانی که در آزمون کتبی قبول شده و مصاحبه نیز انجام داده‌اند در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
این شرکت بعد از گذشت یک سال و نیم و پیگیری از روزنامه‌ها و مسئولان شهر سیرجان و اعتراض داوطلبین تعداد حدود 100 نفر را با فراخوانی که در سایت خود داد جذب کرد که اکثرا دیپلم و فوق دیپلم می‌باشند. عده‌ای از این افراد برخلاف آنچه که در متن آگهی درج شده به شرکت‌های تابعه داده شدند و تعداد کمی هم به شرکت اصلی گل گهر بقیه افراد ( حداقل 30 نفر جوان تحصیل کرده) پس از گذشت دو سال همچنان بلاتکلیفند.
در این مدت مسئولان شرکت در جواب پیگیری‌های زیاد ما وعده‌هایی به روزنامه‌ها می‌دادند و ما هم به همین وعده‌ها دل خوش می‌کردیم مثلا می‌گفتند به زودی مشکل حل می‌شود اما یک سال دیگر هم گذشت. از آنجا که طبق روال گذشته هر کسی که آزمون و مصاحبه را قبول می‌شد جذب می‌شود ما هم اعتماد کردیم و بعد از قبولی خیالمان راحت بود و در آزمون‌های دیگر شرکت‌های اقماری این مجموعه شرکت نمی‌کردیم چون طبق مقررات افرادی که در شرکت‌های اقماری کار می‌کنند دیگر حق شرکت در آزمون‌های شرکت مادر را ندارند و این قانون در متن اگهی هم بود که اگر کسی در شرکت‌های اقماری است باید استعفا دهد تا بتواند در این آزمون شرکت کند و عده‌ای هم استعفا دادند و هنوز بی‌کارند.
مشکل این جا است که متاسفانه اولا نتایج مصاحبه با اینکه 100 نفر را جذب کرده‌اند به طور رسمی منتشر نشده و متقاضیان فقط از طریق تماس‌های تلفنی و افرادی که در آنجا می‌شناختند از قبولیشان در مصاحبه مطلع شدند. دوما به طور رسمی گفته نشده که آیا این ازمون لغو شده و گفته نشده است که شما را جذب می‌کنیم و این یعنی بلاتکلیفی کامل که باعث خسارت بزرگی برای این افراد شده است که نه راه پس دارند نه راه پیش.  سؤالی که وجود دارد این است که اگر مجموعه یا شرکت و سازمانی فراخوان جذب داده وآزمون استخدامی برگزار می‌کند یعنی نیاز به نیرو دارد اما اگر این نیاز وجود ندارد هدف و علت برگزاری آزمون چیست؟چرا جوانان تحصیل کرده در اوج نیازشان برای ورود به بازار کار باید مثلا تا دو سال یا بیشتر منتظر نتیجه یک آزمون استخدامی شوند و با دلخوش کردن به وعده‌های داده شده از سایر فرصت‌های ممکن شغلی صرف نظر کنند؟نکته جالب این است که این شرکت به تازگی دوباره آگهی استخدام داده‌است.
از مسئولان درخواست داریم موضوع را پیگیری و ریشه و علت این مشکل را پیدا کنند و جوانانی که با امید و شوق استخدام در این آزمون شرکت کرده‌اند را از انتظار و بلاتکلیفی نجات دهند.
جمعی از شرکت کنندگان در آزمون استخدامی شرکت معدن سنگ‌آهن گل گهر سیرجان