kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱

اخبار ورزش جهان



کمک مالی بواش
به قربانیان آتش سوزی مهیب پرتغال
سرمربی پرتغالی شانگهای، عنوان کرد که ۱۰۰ هزار یورو به قربانیان آتش‌سوزی در کشورش کمک خواهد کرد.
بر اثر آتش‌سوزی در جنگل‌های پرتغال که بزرگترین آتش‌سوزی جنگل در سال‌های اخیر در این کشور محسوب می‌شود ۶۲ تن جان باختند. بعد از این حادثه آندره ویاش بواش، سرمربی سابق زنیت که در حال‌ حاضر در لیگ چین فعالیت می‌کند، اعلام کرد: ۱۰۰ هزار یورو به قربانیان این حادثه کمک خواهد کرد. این مربی پرتغالی اکنون هدایت تیم‌ ‌شانگهای چین را بر عهده دارد و به واسطه حضور در لیگ چین توانسته پول خوبی به دست بیاورد.
پرتاب دلارهای تقلبی برای بازیکن پول‌دوست
هواداران ایتالیا در بازی ایتالیا و دانمارک برای دروازه‌بان تیم‌شان دلارهای تقلبی پرتاب کردند تا به صحبت‌های اخیر دوناروما واکنش نشان داده باشند.
در جریان دیدار یک‌شنبه شب جوانان ایتالیا و دانمارک که در رقابت‌های قهرمانی اروپا صورت گرفت، هواداران لاجوردی‌پوش به شیوه خودشان دوناروما را مورد خطاب قرار دادند. این دروازه‌بان جوان پیش‌تر اعلام کرد که نمی‌خواهد در میلان بماند و می‌خواهد به تیمی برود که در آن پول بیشتری به دست بیاورد و همین باعث شد که هواداران میلان دیشب آنقدر دلار تقلبی برای این دروازه‌بان پرتاب کنند که جریان این بازی مختل شود و داور مجبور شود بازی را برای دقایقی متوقف کند. به نظر می‌رسد دوناروما بعد از این اتفاق تصمیم دیگری بگیرد. هرچند مدیر برنامه‌های او یعنی مینو رایولا عنوان کرد که میلان برای موکلش حاشیه و دردسر ایجاد کرده است. باید دید سرنوشت جوانترین دروازه‌بان میلان که یکی از پدیده‌های فوتبال اروپا محسوب می‌شود، در فصل نقل‌ و انتقالات چه خواهد شد.
رونالدو مقصد بعدی خود را تعیین کرد
یک روزنامه پرتغالی مدعی شد که مهاجم رئال‌مادرید مقصد بعدی‌اش را به مدیر برنامه‌اش اعلام کرده است. به‌ گزارش ‌یورو اسپورت، جمعه هفته‌ گذشته روزنامه‌ پرتغالی A Bola خبر از تصمیم جدید کریستیانو رونالدو داد. این روزنامه‌ نوشت: مهاجم پرتغالی رئال مادرید به خاطر ناراحتی از متهم شدن به فرار مالیاتی 14/7 میلیون یورویی قصد دارد ‌اسپانیا را ترک کند. چند روز پس از این اتفاق رسانه‌های پرتغالی و انگلیسی مدعی شدند مهاجم رئال مادرید مقصد بعدی خود را تعیین کرده است. او از خورخه مندس (مدیر برنامه‌اش) بازگشت خود را به منچستریونایتد خواسته است. رونالدو تمایل دارد به باشگاه انگلیسی برود.این‌ در حالی است که بازیکن مادرید پس از دیدار پرتغال و مکزیک در جام کنفدراسیون‌ها پس از بازی صحبت کرد اما اشاره‌ای به جدایی‌اش از مادرید نکرد و از قصد بعدی‌اش حرفی نزد.
مهاجم دورتموند راهی لیورپول می‌شود
مهاجم گابنی بوروسیا دورتموند با پیشنهاد بسیار خوبی از لیورپول مواجه شد و شاید راهی قرمز پوشان آنفیلد شود.
پیر اوبامیانگ فصل بسیار خوبی را با بوروسیا دورتموند پشت سرگذاشت و توانست در 31 بازی برای این تیم 31 گل در رقابت‌های بوندسلیگا به ثمر رساند تا به عنوان آقای گلی دست پیدا کند. اوبامیانگ هم‌چنان که بارها خود اعلام کرد دوست دارد که در تابستان از دورتموند جدا شود و به نظر می‌رسد که مقصد بعدی او لیگ برتر انگلیس است. روزنامه کیکر آلمان به نقل از لوپاریزین نوشت که لیورپول جدی‌ترین مشتری اوبامیانگ به شمار می‌آید و کلوپ سخت به جذب این مهاجم گابنی علاقه دارد. اوبامیانگ تا سال 2020 با بورسیادورتموند قرارداد دارد اما با توجه به جدایی توخل باید این بازیکن را هم جدا شده از دورتموند دانست. به نوشته لوپاریزین لیورپول حاضر است که برای جذب این مهاجم گابنی 70 میلیون یورو پرداخت کند و به این ترتیب او به یکی از گرانترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل خواهد شد. از پاری ‌سن‌ ژرمن هم به عنوان یکی دیگر از مشتریان جدی اوبامیانگ یاد می‌شود. اگر پاریسی‌ها نتوانند ام باپه را جذب کنند شاید به دنبال جذب اوبامیانگ باشند.
حضور ستاره فرانسوی چلسی در مدینه منوره
ستاره فرانسوی آبی‌پوشان لندنی برای زیارت مسجد النبی به مدینه منوره سفر کرد.
انگولو کانته فصل بسیار خوبی را با چلسی پشت سر گذاشت و سهم بسزایی در قهرمانی آبی‌پوشان لندنی در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس داشت. این بازیکن 26 ساله فرانسوی که از او به عنوان ماکلله جدید یاد می‌شود توانست برای دومین بار پیاپی به عنوان بهترین بازیکن فصل رقابت‌های لیگ جزیره انتخاب شود و این برای نخستین بار است که یک بازیکن در تاریخ لیگ برتر چنین افتخاری را به دست می‌آورد. کانته همچون چند بازیکن دیگر لیگ برتر انگلیس در مدینه منوره دیده شده است. رسانه‌های عربستانی عکسی از حضور این بازیکن سرشناس را در شهر پیامبر(ص) منتشر کردند تا ثابت شود که او برای زیارت به این شهر آمده است.
پیروزی شیلی برابر کامرون
در جام کنفدراسیون‌ها
تیم ملی فوتبال شیلی شروعی خوب در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها داشت و توانست با دو گل کامرون را شکست دهد. در ادامه مرحله گروهی جام کنفدراسیون‌ها یک دیدار برگزار شد که در آن دو تیم کامرون و شیلی از گروه B به مصاف هم رفتند. شیلی قهرمان رقابت‌های کوپا آمه ریکا توانست با دو گل قهرمان جام ملت‌های آفریقا را شکست دهد. گل‌های این دیدار را آرتورو ویدال و وارگاس به ترتیب در دقایق 82 و 92 به ثمر رساندند.
پرس تا سال ۲۰۲۱
رئیس‌ رئال مادرید باقی ‌ماند
فلورنتینو پرس پنجمین دوره متوالی فعالیت خود به عنوان رئیس‌ پرافتخارین باشگاه اروپا را آغاز کرد.
 باشگاه رئال‌مادرید 4 سال دیگر توسط فلورنتینو پرس مدیریت خواهد شد. پرس 70 ساله در حالی پنجمین دوره متوالی ریاست خود را در پرافتخارترین باشگاه اسپانیا و اروپا آغاز می‌کند که برای تصدی این پست هیچ رقیبی نداشت. دوران ریاست پرس سال 2002 آغاز شد و او تا سال 2006 مدیر باشگاه بود تا زمانی که تصمیم به استعفا گرفت و راه را برای ورود رامون کالدرون هموار کرد. پرس پس از سه سال یعنی در سال 2009 دوباره در انتخابات ریاست باشگاه رئال‌مادرید شرکت و دومین دوره ریاستش را در این باشگاه آغاز کرد که تا به امروز ادامه داشته است.او در پنج دوره‌ای که با کسب حداکثر آراء در انتخابات ریاست باشگاه رئال مادرید به عنوان رئیس‌کهکشانی‌ها برگزیده شد، ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو، کاکا، گرث بیل، لوکا مودریچ و تونی کروس (از 2009 به بعد) و دیوید بکام، رونالدوی برزیلی، زیدان و فیگو (از 2000 تا 2006) خرید و افتخاراتی مانند 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (3 بار آن در 4 سال اخیر) و قهرمانی در لالیگا و جام حذفی را کسب کرده است.