kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

سفر احتمالی تیم ملی بسکتبال به کره جنوبی پیش از حضور درکاپ آسیا

تیم ملی بسکتبال پیش از حضور در محل برگزاری مسابقات کاپ آسیا و در صورت فراهم بودن شرایط لازم، برای برگزاری آخرین دیدارهای تدارکاتی به کره‌جنوبی سفر می‌کند.



مسابقات ۲۰۱۷ بسکتبال کاپ آسیا ۱۹ تا ۲۹ مردادماه به میزبانی لبنان برگزار می‌شود. سفر به چین و برگزاری سه دیدار تدارکاتی با تیم ملی این کشور بعد از اردوی یک هفته‌ای در تهران، اولین برنامه آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال برای کاپ آسیا بود که انجام شد.
برای تکمیل این برنامه آماده‌سازی، اردو‌ها و اعزام‌های دیگری هم  در دستور کار قرار گرفته که یکی از آنها مربوط به دعوت‌نامه کره‌ای‌ها می‌شود. فدراسیون بسکتبال کره جنوبی از تیم ملی ایران دعوت کرده تا در فاصله زمانی ۳ تا ۱۵ مردادماه به این کشور سفر کرده و برگزار‌کننده چند دیدار تدارکاتی باشد.
سفر به کره جنوبی و برگزاری دیدارهای تدارکاتی در این کشور با توجه به فاصله کمی که تا زمان رقابت‌های کاپ آسیا دارد، می‌تواند به عنوان آخرین مرحله اردوهای تمرینی، مکمل تمام برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال ایران مصوب باشد با این حال فدراسیون در مورد پاسخ صد در صد مثبت به این دعوتنامه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.
اینکه میان زمان تعیین شده توسط کره‌ای‌ها برای آغاز اردوی پیش‌بینی شده با زمان اتمام دو تورنمنت اطلس اسپورت و ویلیام جونز که تیم ملی قطعا در یکی از آنها حضور خواهد داشت، تنها یکی دو روز فاصله است، باعث شده مسئولان تیم ملی و فدراسیون در رابطه با اعزام به کره جنوبی هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده باشند.
این موضوع در نشستی که به زودی میان اعضای کادر فنی تیم ملی بسکتبال با کمیته فنی و سازمان تیم‌های ملی برگزار می‌شود، بررسی شده و تصمیم‌گیری قطعی و نهایی در مورد آن گرفته می‌شود.
در صورت تصویب حضور در اردوی کره جنوبی، این اردو به عنوان آخرین مرحله تمرینات تیم ملی بسکتبال در برنامه آماده‌سازی آنها برای کاپ آسیا لحاظ خواهد شد.
بر اساس قرعه‌کشی انجام شده برای مسابقات کاپ آسیا، تیم ملی بسکتبال ایران در گروه اول این رقابت‌ها با تیم‌های اردن، سوریه و هند همگروه شده است.