kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

حوادث کوتاه از کشور


    
    فرار قاچاقچیان مسلح مواد مخدر
فارس- کرمان: دادستان عمومی و انقلاب رودبار جنوب گفت: طی درگیری مسلحانه شامگاه یکشنبه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اشرار مسلح که از منطقه آب سردوئیه از توابع رودبار جنوب آغاز شد طی یک تعقیب و گریز خودروی حامل مواد مخدر در شهر رودبار جنوب متوقف شد، اما قاچاقچیان با توجه به تاریکی شب از محل حادثه متواری شدند.
سهراب سالاری با اعلام اینکه در این عملیات مقدار 507 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شده است، افزود: تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.
وی بیان داشت: در این عملیات دو قبضه اسلحه کلاشینکف، 10 عدد خشاب و 249 فشنگ جنگی به همراه یک دستگاه خودروی پژو پارس کشف و ضبط شده است.
سوداگران مرگ قصد انتقال این محموله موادمخدر از شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان به استان‌های مرکزی کشور را داشتند.
پایان آدم‌ربایی
زاهدان- فارس: رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: در پی وصول خبری مبنی بر ربایش مردی 41 ساله در مورخه 96/3/1 دستگیری آدم‌ربا در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
ابراهیم ملاشاهی افزود: فردی ناشناس با تماس با خانواده فرد ربوده شده تقاضای دریافت 700 میلیون ریال وجه نقد جهت آزادی وی کرده بود که کارآگاهان هویت یک نفر از آدم‌ربایان را شناسایی و پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت در یک عملیات موفق آدم‌ربا را در مخفیگاهش دستگیر و فرد ربوده‌شده را پس از 20 روز اسارت در زاهدان آزاد کردند.
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: متهم علت و انگیزه ارتکاب جرم خود را اختلافات مالی بیان داشت که تحویل مراجع قضایی شد.
کلاهبرداری میلیاردی در پوشش قرض‌الحسنه
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر از دستگیری فردی که با تاسیس یک قرض‌الحسنه محلی مبلغ سه میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
سرهنگ «رجبعلی مختاری» گفت: در پی شکایت چندین نفر مبنی بر اینکه در یک قرض‌الحسنه محلی اقدام به افتتاح حساب به منظور دریافت تسهیلات کرده‌اند که مدیر آنجا حساب آنها را برداشت و متواری شده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شاهین‌شهر موفق شدند محل اختفای فرد کلاهبردار را کشف و او را دستگیر کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی به عمل آمده مشخص شد این فرد از 25 نفر از ساکنان آن محل مبلغ سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ مختاری اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
دستگیری 3 قاچاقچی مسلح
مشهد- فارس: فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، گفت: مرزداران این فرماندهی موفق به کشف مقادیری مواد مخدر و دستگیری 3 قاچاقچی مسلح طی عملیات‌های جداگانه‌ای شدند.
ماشاءالله جان‌نثار گفت: مأموران این فرماندهی در پاکسازی محل درگیری موفق شدند مقادیر زیادی مواد مخدر از نوع هروئین فشرده یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه مهمات مربوطه و تجهیزات فنی قاچاقچیان را کشف کنند.
فروشگاه فرهنگیان طعمه آتش شد
بندرعباس- ایرنا: فروشگاه تعاونی مصرف شماره 2 فرهنگیان واقع در چهارراه پگاه بندرعباس در آتش سوخت.
در این آتش‌سوزی که از حدود ساعت یک بامداد دوشنبه آغاز شد، فروشگاه و انبار به طور کامل و صددرصد سوخت.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: شدت آتش‌سوزی و خطر فروریختن سازه فلزی این فروشگاه، عملیات اطفا را با مشکل و پیچیدگی مواجه کرده است.
آتش پاد فرجام دانش افزود: عملیات اطفا حدود پنج ساعت به طول انجامید و لکه‌گیری و ایمن‌سازی محل همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در این آتش‌سوزی مانند چندین آتش‌سوزی بزرگ بندرعباس از جمله هتل هرمز و ستاره جنوب، سیستم اعلام حریق و هشدار دهنده وجود نداشت که موجب دیر مطلع شدن از وقوع حادثه و گسترش آتش شد.
توقیف لوازم یدکی خارجی خودرو
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان گفت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده هوو مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ حمید امیرخانی ادامه داد: در بازرسی دقیق از این کامیون تعداد 560 کارتن قطعات و لوازم یدکی خارجی خودرو که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بود کشف شد.
وی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه دو میلیارد ریال اعلام شده است، ادامه داد: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.
بازداشت 9 متهم درگیری
قم - ایلنا: دادستان قم گفت: تاکنون تعداد 9 نفر از متهمان مربوط به پرونده نزاع دسته جمعی خانوادگی در قلعه کامکار قم بازداشت شدند.
مهدی کاهه اظهار داشت: در جریان پرونده درگیری خیابان 16 متری شهید غفاری که در ساعت 11 و 30 دقیقه مورخه 21 خردادماه میان دو همسایه با سلاح سرد صورت گرفت، یک نفر فوت و 5 نفر مصدوم شدند که یکی از مصدومین به دلیل شدت جراحات به تهران منتقل شد.
وی اضافه کرد: تحقیقات برای مشخص شدن ابعاد کلی و نهایی این پرونده ادامه دارد و اکنون آرامش به منطقه بازگشته است.
گرما جان 2 نفر را گرفت
زاهدان - ایرنا: مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: گرمای زیاد و تشنگی جان 2 نوجوان 13 ساله اهل مسکوتان از توابع شهرستان فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان را گرفت.
محمود رضا ناصح افزود: پنج نوجوان اهل مسکوتان که روز شنبه به منطقه جلگه روستای چاه جنگی‌خان رفته بودند پس از برگشت به مسکوتان خودرو آنان در مسیر راه دچار نقص فنی شد.
وی اضافه کرد: سه نوجوان 13 ساله از این جمع تصمیم می‌گیرند پیاده به طرف مسکوتان حرکت کنند که در راه برگشت به دلیل گرمای شدید هوا و تشنگی زیاد متاسفانه 2 نفر آنان فوت کردند و یک نفر دیگر که صبح یک‌شنبه با کمک اهالی پیدا شد به مرکز درمانی مسکوتان انتقال یافت.
وی گفت: خوشبختانه حال عمومی این نوجوان رضایت‌بخش است.
سوءاستفاده از عکس‌های پروفایل
یزد - ایسنا: رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی فردی که با سوءاستفاده از عکس‌های پروفایل دیگران اقدام به ساخت کانال‌های همجنس‌بازی کرده بود، خبر داد.
سرگرد «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: شماره سیم‌کارت متهم که به صورت ناشناس در فضای مجازی فعالیت می‌کرد، مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد وی فردی 42 ساله به هویت فرزاد و متاهل و دارای 4 فرزند است که اقدام به هتک حیثیت و آبروریزی جوان 18 ساله کرده است.
وی خاطرنشان کرد: متهم در محل کار خود دستگیر و پس از بازجویی‌های لازم و مستندات گوشی وی مشخص شد او چندین سال است که با افراد زیادی که همجنس خودش هستند ارتباط نامتعارف داشته و از طریق سوء‌استفاده از تصاویر دیگران اقدام به ارتباط با هم جنس خود کرده است.