kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
با کشف 24 میلیارد تومان اموال مسروقه

اعضای 30 باند سرقت در پایتخت دستگیر شدند


فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری اعضای 30 باند سرقت طی روزهای گذشته،گفت: فعالیت 60 درصد از این باندها به زورگیری و کیف‌قاپی معطوف بود.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه اجرای طرح «امنیت محله‌محور» در شهر تهران همکارانم طی روزهای گذشته اعضای 30 باند سرقت را دستگیر کردند که مجموعا 145 نفر هستند.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه60 درصد از این باندها، باندهای زورگیر و کیف‌قاپ و 59 درصد سارق سابقه‌دار هستند، افزود: بیشتر این افراد در حوزه کیف‌قاپی، سرقت منزل، سرقت خودرو و ... فعالیت داشتند.
وی با بیان اینکه در این میان دو باند سارق مسلح نیز دیده می‌شود که به همت همکارانم شناسایی و دستگیر شدند، ادامه داد: فعالیت این دو باند بیشتر معطوف به سرقت منزل و اماکن بوده است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: طرح‌های امنیت محله‌محور ادامه دارد و قطعا چون گذشته با قاطعیت با سارقان و هنجارشکنان برخورد می‌شود، همچنین در ادامه اجرای طرح‌ها برخورد با اراذل و اوباش نیز در دستور کار قرار دارد.سردار ساجدی‌نیا اظهار داشت: 40 درصد از سارقان دستگیر شده عمدتا مربوط به استان‌های اطراف تهران و 60 درصد نیز مربوط به حوزه تهران می‌باشند.
وی درباره ارزش ریالی اموال مکشوفه از سارقان عنوان کرد: هنوز ارزش ریالی دقیق برآورد نشده اما مطابق اعلام اولیه، ارزش ریالی اموال کشف شده از سارقان معادل 24 میلیارد تومان است.
به گفته رئیس‌پلیس پایتخت، طرح‌های امنیت‌محور پلیس ادامه دارد و طرح بعدی پلیس درخصوص ارتقاء وضعیت امنیتی پارک‌ها و بوستان‌ها است، چرا که با ورود به فصل تابستان حضور مردم در پارک‌ها و بوستان‌ها بیشتر خواهد بود و به دنبال این هستیم که آرامش در این اماکن برای مردم وجود داشته باشد.
در ارتقاء وضعیت ایمنی خودروهای داخلی اتفاق مثبتی را شاهد نبوده‌ایم
ساجدی نیا در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت ایمنی خودروهای تولید داخل خاطر نشان کرد: درخصوص ارتقاء وضعیت ایمنی خودروهای تولید داخل مذاکراتی با خودروسازان صورت گرفته است، اما هنوز اتفاق مثبتی که باید در این خصوص شاهد باشیم را مشاهده نکرده ایم.
امنیت در تهران حاکم است
وی درباره وضعیت امنیتی تهران گفت: امنیت در شهر بزرگ تهران حاکم است و در شب‌های قدر نیز شاهد امنیت و حضور مثال‌زدنی مردم در مساجد و اماکن مذهبی بودیم، پلیس با آمادگی و هوشیارانه در راستای تأمین امنیت فعالیت می‌کند.رئیس ‌پلیس تهران با اعلام اینکه ایستگاه‌های ایست و بازرسی پایتخت برای تأمین امنیت ادامه دارد، افزود: در چند روز گذشته پلیس تهران دستگیری در حوزه امنیتی نداشته اما ممکن است دیگر نهادهای امنیتی داشته باشند که در صورت وجود چنین مطلبی قطعا اطلاع‌رسانی از مبادی ذی ربط صورت می‌گیرد.
ساجدی‌نیا  در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروش در تهران، گفت: از ابتدای سال تاکنون فقط 700 نفر ظرفیت نگهداری در کمپ‌ها ایجاد شده که در واقع هنوز مشکل تأمین کمپ و مراکز نگهداری به قوت خود باقی است، اما پلیس اقدامات خود را در این حوزه دنبال می‌کند.
هر گونه تجمع مقابل موسسات مالی
 غیرقانونی است
ساجدی‌نیا در خصوص برخی تجمعات در مقابل موسسات مالی و اعتباری اظهار داشت: طی چند روز گذشته شاهد برخی تجمعات در بعضی از موسسات مالی و اعتباری بودیم، به‌طوری که روز یکشنبه، 24 مورد تجمع گزارش شده است و سپرده‌گذاران در این تجمعات پول خود را از موسسات مالی مطالبه دارند.به گفته وی، روز یکشنبه در مقابل یکی از موسسات مالی در پایتخت تعدادی از شهروندان تجمع کرده بودند که برخی از نیروهای پلیس به صورت خودسرانه با آنها درگیر شدند، اما بلافاصله فرمانده میدان وارد عمل شده و با اعتراض به این اقدام، از ادامه درگیری پلیس با مردم جلوگیری کرد.
رئیس‌پلیس پایتخت خاطر نشان کرد: پس از بررسی ابعاد مختلف این حادثه، عوامل حاضر در درگیری شناسایی و با خاطیان برخورد شد. وی با اشاره به اینکه هرگونه تجمع مقابل موسسات مالی غیرقانونی است، افزود: امید است مسئولان مربوطه به‌ویژه مسئولان مالی در این حوزه هرچه زودتر فکری کرده و تکلیف این افراد را مشخص کنند.
کاهش 11 درصدی سرقت
ساجدی‌نیا در خصوص میزان کاهش یا افزایش سرقت در تهران گفت: پلیس به‌طور قاطع با سارقان برخورد می‌کند. به‌طوری که با اقدامات انتظامی پلیس از ابتدای سال تاکنون شاهد کاهش 11 درصدی سرقت در شهر تهران بودیم و امید است تا پایان سال نیز این میزان کاهش، ارتقاء یابد که در این مورد لازم می‌دانم از همکاری و تعامل خوب مجموعه قضایی با پلیس تشکر کنم.