kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

کشف و ضبط اشیای تاریخی متعلق به دوران ساسانی و پیش از میلاد

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف و ضبط اشیای تاریخی متعلق به دوران ساسانی و پیش از میلاد در استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار امیر رحمت‌اللهی از کشف و ضبط  اشیای تاریخی متعلق به دوران ساسانی در استان اصفهان خبر داد و گفت: این اقدام در پی دریافت اخباری از دوستداران میراث فرهنگی درباره فعالیت یکی از ساکنان محلی در خرید و فروش اشیای تاریخی فرهنگی توسط یگان حفاظت سازمان در استان اصفهان انجام شد.
رحمت‌اللهی افزود: با توجه به حساسیت‌های موجود، به محض اطمینان از درستی خبر دریافتی، یک تیم حرفه‌ای از کارکنان یگان با به همراه داشتن دستور قضایی به همراه عوامل نیروی انتظامی به محل سکونت شخص مذکور وارد شده و 57 قلم از اشیای تاریخی شامل گردنبند، سنجاق‌سر، انگشتر و ... را کشف و ضبط کردند.وی همچنین  از کشف و ضبط چند قلم از اشیاء تاریخی بسیار قدیمی خبر داد و گفت: این اقلام در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده و متعلق به دوره‌های هزاره نخست پیش از میلاد و همچنین دوره اسلامی است.فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: این اشیاء که به وسیله یکی از افراد بومی در منطقه خرید و فروش می‌شد شامل 34 قلم از قبیل دستبند طلا، خنجر، انگشتر، قاشق  مجسمه مفرغی، گوشواره طلا و ... است.