kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

همه ملوانان مفقود شده در تصادف ناو آمریکایی کشته شده‌اند

اجساد تمام ملوانان آمریکایی که بر اثر برخورد ناوشکن فیتزجرالد با یک کشتی باربری مفقود شده بودند، در اجزاء غرق شده این ناوشکن و در اعماق دریا کشف شدند.


به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، ناوگان هفتم دریایی آمریکا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اجساد ملوانان آمریکایی که بر اثر برخورد ناوشکن فیتزجرالد با یک کشتی کانتینری مفقود شده بود، در اجزاء غرق شده این ناوشکن در اعماق دریا کشف شده است... غواصان توانستند تا تعدادی از اجساد را در اجزاء غرق شده این ناوشکن آمریکایی پیدا کنند. اجساد این ملوانان به یک بیمارستان نیروی دریایی این کشور منتقل شده تا مراحل شناسایی انجام شود.» رسانه‌های ژاپنی نیز اعلام کردند که هر 7 ملوان ناپدید شده آمریکایی، جان خود را از دست داده‌اند.
این ناوشکن آمریکایی روز جمعه با یک کشتی تجاری با پرچم فیلیپین برخورد کرده بود. بلافاصله پس از این حادثه 3 نفر از زخمی‌ها به بیمارستان نیروی دریایی آمریکا در شهر «یوکوسوکا» منتقل شدند. هنوز مشخص نیست که علت اصلی برخورد این دو کشتی چه بوده است. به ویژه اینکه ناو آمریکایی ناو بسیار پیشرفته‌ای است! در همین رابطه سخنگوی ناوگان هفتم دریایی آمریکا گفته زمانی که تحقیقات کامل شود، آنگاه می‌توان مسائل حقوقی مربوط به این پرونده را دنبال کرد.
نیروی دریایی آمریکا هم اعلام کرده که خسارات زیادی به این ناوشکن وارد شده است. کشتی باربری نیز با پرچم فیلیپین حامل 1080 کانتینر بوده و از بندر ناگویا به سوی توکیو در حال حرکت بوده است. هیچ یک از 20 خدمه این کشتی که همگی فیلیپینی بوده اند، آسیب ندیده‌اند.