kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

آمریکا توافق با کوبا را لغو کرد/ترامپ: تحریم‌ها علیه‌ هاوانا را از سر می‌گیریم

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن لغو توافق دولت سابق این کشور با کوبا اعلام کرد تحریم‌ها علیه این کشور را باز می‌گرداند.


رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در جریان سخنرانی خود در «میامی» فلوریدا، ضمن انتقاد از سیاست خارجی اوباما در قبال «کوبا» با امضای یک فرمان اجرایی، محدودیت‌هایی نسبت به سفر و تجارت آمریکایی‌ها در کوبا اعمال کرد.
ایرنا در این باره به نقل از «رویترز»، نوشته: «کاخ سفید اعلام کرد که برنامه‌هایی برای بازگرداندن و خنثی کردن بخش‌هایی از سیاست‌های اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در قبال کوبا دارد. اوباما در اقدامی تاریخی برای پایان دادن به تنش‌هایی که بیش از پنج دهه سابقه داشت، پس از دیدار با «رائول کاسترو» برخی از تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را لغو کرد. فرمان جدید ترامپ تعامل شرکت‌های آمریکایی را با «گروه شرکت‌های تجاری نیروهای مسلح» کوبا که در بسیاری از بخش‌های اقتصادی این کشور فعال است، ممنوع می‌کند.»
فرمان «ترامپ» همچنین سفر گردشگران آمریکایی به کوبا را برای «مدتی طولانی» ممنوع کرده و در پی جلوگیری از استفاده از دلار در این کشور است. با این وجود، ترامپ برخی از تغییراتی را که اوباما درخصوص سیاست واشنگتن در قبال هاوانا ایجاد کرد، دست نخورده باقی گذاشته است که باز ماندن سفارت این کشور در کوبا یکی از آنهاست. همچنین سفرهای هوایی و دریایی از این محدودیت جدا شده است.
رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود همچنین با انتقاد از دولت هاوانا گفته: «ما دیگر در برابر ستم کمونیسم سکوت نخواهیم کرد.» ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود که در سیاست اوباما در قبال بازسازی روابط با کوبا ‏تجدیدنظر کند.‏