kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

تصادف شدید ناو پیشرفته آمریکا با کشتی باربری فیلیپین در سواحل ژاپن

بر اثر برخورد یک کشتی باری با ناو جنگی بسیار پیشرفته آمریکا در سواحل ژاپن هفت خدمه این ناو ناپدید و عده‌ای دیگر زخمی شدند.


یک کشتی باربری بزرگ به شدت با ناو جنگی پیشرفته «فیتزجرالد» آمریکا در سواحل ژاپن تصادف کرد که براثر آن هفت نفر از خدمه این کشتی جنگی ناپدید و تعداد دیگری هم مجروح شدند. همه مصدومان این سانحه به بیمارستان منتقل شده‌اند.
به گزارش تسنیم به نقل از بی‌بی سی، این سانحه که در نوع خود «بی‌سابقه و شگفت‌آور» توصیف شده در نزدیکی سواحل «یوکوسوکای» ژاپن روی داده است. در تصاویر هوایی که از این ناو جنگی منتشر شده صدمه جدی در پهلوی آن مشهود است و پمپ‌های آب در حال تخلیه دیده می‌شوند. دماغه کشتی باری هم آسیب دیده اما هیچ کدام از این دو کشتی بزرگ در خطر غرق شدن قرار نگرفته‌اند.
ناو «فیتز جرالد» به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشتی‌‎های جنگی جهان یاد می‌شود که مجهز به آخرین فناوری‌های راداری است و به همین علت برخورد آن با یک کشتی باربری بسیار عجیب و شگفتی‌آور توصیف شده است. بنابر گزارش گارد ساحلی ژاپن، کشتی باربری که طرف دیگر این سانحه بوده، «ای‌سی‌ایکس کریستال» نام دارد و با پرچم فیلیپین و با باری کمتر از 30هزار تن در حرکت بوده است. این کشتی باربری آسیب جزئی از ناحیه دماغه دیده است.