kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳

شمار تلفات چهارشنبه خونین کابل‌ از مرز 150 تن گذشت

شمار کشته‌شدگان انفجار مهیب و خونین روز چهارشنبه گذشته پایتخت افغانستان، از 150 تن گذشت.


به گزارش پایگاه اینترنتی «افغان-خبر»، «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرده، تلفات حمله تروریستی چهارشنبه هفته گذشته، از 150 نفر گذشت و مجروحان این حادثه نیز 330 نفر هستند.«اشرف غنی»، این انفجار را «مرگبارترین» حمله پس از سقوط طالبان (2001) خواند و گفت که «این اتفاق بسیاری از خانواده‌های کابلی را داغدار کرد.» چهارشنبه هفته گذشته تروریست‌ها یک تانکر آب مملو از مواد منفجره را به منطقه دیپلماتیک شهر کابل منتقل و آن را منفجر کردند. بر اثر این انفجار مهیب گودال عمیقی در محل ایجاد و تا شعاع یک کیلومتری به منازل آسیب وارد شد. تعدادی خودرو نیز در آتش سوخت. انفجار فوق قارچی  از دود و آتش را بر فراز محل ایجاد کرده بود. در پی این انفجار، صدها نفر از مردم کابل علیه دولت و آمریکا تظاهرات کردند که به درگیری با پلیس انجامید که همین درگیری‌ها نیز تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت. مراسم تشییع یکی از جان‌باختگان این حادثه که طی روزهای بعد انجام شد، هم هدف چند انفجار قرار گرفت و این واقعه نیز تعدادی کشته و زخمی به دنبال داشت!
تداوم حملات تروریستی
دیروز نیز که شهر کابل شاهد نشست بین‌المللی موسوم به «پروسه کابل» بود، انفجار مهیبی در منطقه «شش درک» و در نزدیکی پایگاه نیروهای آمریکایی روی داد. شمار تلفات این انفجار 7 نفر اعلام شده است.خبرهای تکمیلی حاکی است این انفجار حاصل اصابت حمله راکتی به مقر فرماندهی عملیات ناتو بوده است.
انفجار بمب در هرات
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، تروریست‌ها دیروز با انفجار یک بمب در نزدیکی مسجد جامع شهر شیعه‌نشین هرات نیز، جان 10 تن را گرفتند و 18 نفر دیگر را نیز مجروح کردند.این انفجار حوالی ساعت 13 به وقت محلی رخ داد. علمای شیعه و سنی شهر هرات هدف از این نوع حملات را ایجاد تفرقه میان شیعیان و سنی‌ها دانستند و گفتند که این نوع جنایت‌ها، نمی‌تواند باعث دودستگی در این شهر شود.