kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

حمله مشکوک به یک نفتکش در تنگه باب‌المندب/انصارالله: بازی تازه آمریکاست

در پی حمله مشکوک به یک نفتکش در تنگه «باب‌المندب» و متهم شدن انصارالله از سوی سعودی‌ها، جنبش انصارالله این اتفاق را بازی جدید آمریکا برای متهم کردن دیگران دانست.



«محمدعلی الحوثی» از رهبران جنبش انصارالله، اعلام کرد که حمله روز چهارشنبه به نفتکش «ام.تی.موسکی» در تنگه باب‌المندب، بازی و نمایش آمریکا بوده و یمن هیچ ارتباطی با آن ندارد.
وی تصریح کرد: «باب‌المندب تحت اشغال است و ائتلاف آمریکایی- سعودی مسئول اتفاقاتی هستند که در آنجا رخ می‌دهد.»
چهارشنبه گذشته و در پی حمله افراد ناشناس به نفتکش مذکور، خبرگزاری سعودی نوشت، یک نفتکش دارای پرچم جزایر مارشال از سوی یک قایق مستقر در نزدیک باب‌المندب هدف حمله راکتی قرار گرفت. با توجه به اینکه قایق مهاجم مزبور، در سواحل یمن قرار داشت، خبر فوق غیرمستقیم، نیروهای انقلابی یمن(از جمله انصارالله) را عامل این حمله معرفی می‌کرد.
محمدعلی الحوثی واقعه فوق را «توطئه آمریکا علیه گذرگاه آبی یمن» توصیف کرد.
همزمان با موضع‌گیری انصارالله، «شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن نیز اعلام کرد، خبرهای منتشر شده از سوی رسانه‌های سعودی، دروغ است. وی گفت که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله، پایبند به قوانین دریایی و بین‌المللی هستند.
سخنگوی ارتش یمن گفت، انتصاب دروغ به ارتش و انصارالله، زمینه‌ساز و توجیه‌کننده حملات جدید علیه مردم یمن است.
پیش از این و در پی حمله موشکی انقلابیون یمن به ریاض نیز مقامات سعودی ادعا کرده بودند که انصارالله قصد حمله به مکه را داشته است، که البته فورا از جانب انصارالله تکذیب شد! ریاض با انتصاب این دروغ،  قصد داشت جهان اسلام را مقابل انصارالله قرار دهد.
خبر دیگر از یمن اینکه، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند جلوی پیشروی مزدوران وابسته به رژیم سعودی در شرق بندر «مخا» در استان «تعز» را بگیرند. در این نبرد، 20 شبه نظامی وابسته به سعودی، کشته و 48 نفر دیگر زخمی شدند.