kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
شهادت پاداش 38 سال مجاهدت «حاج شعبان نصیری»

تشییع باشکوه پیکر مطهر سردار شهید شعبان نصیری بر دوش مردم قدرشناس تهران

پیکر مطهر سردار مدافع حرم شهید «شعبان نصیری» از فرماندهان دوران دفاع مقدس که روز جمعه توسط تکفیری‌های داعش در عملیات آزاد‌سازی غرب شهر موصل عراق به شهادت رسید در تهران تشییع شد.


به گزارش ایرنا، پیکر شهید نصیری دیروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، همرزمان شهید در دوران دفاع مقدس، خانواده شهدا و جمعی از  مردم و بسیجیان از مسجد امیرالمومنین (ع) شهرک شهید محلاتی تهران تشییع شد.
در این مراسم باشکوه آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران بر پیکر پاک شهید نصیری اقامه نماز کرد و سپس پیکر پاک شهید شعبان نصیری با تشییع مردم شهید پرور برای خاکسپاری به قطعه 29 گلزار شهدای بهشت‌زهرا‌(س) تهران انتقال یافت.
مراسم بزرگداشت این شهید بزرگوار روز پنجشنبه 11 خرداد در مسجد امام خمینی (ره) شهرک شهید محلاتی تهران برگزار می‌شود.
مجاهدت 38 ساله
سردار شهید حاج شعبان نصیری در دوران دفاع مقدس سمت‌هایی همچون جانشین فرمانده گردان امام سجاد (ع) و جانشین فرمانده گردان حضرت علی‌اکبر(ع) لشکر 10 سیدالشهدا(ع) را برعهده داشت.
به گزارش مشرق، شهیدنصیری در قرارگاه فوق سری نصرت نیز حضور داشت و فعالیت‌های گوناگونی را در کنار فرماندهان این قرارگاه از جمله سردار محمد باقری و سردار شهید علی هاشمی انجام می‌داد.
این شهید سر افراز مدتی در لشگر ۹  بدر به فرماندهی شهید اسماعیل دقایقی فعالیت کرد و با شهادت این سردار در عملیات کربلای ۵، در جایگاه رئیس ستاد این لشگر به فرماندهی حاج محمدرضا نقدی مشغول فعالیت شد. اخلاق نیکو و پسندید‌‌اش، مجاهدین عراقی لشگر بدر را شیفته او کرده بود.
شهید نصیری همچنین در آموزش نیروهای قدس سپاه پاسداران نقش ویژه‌ای داشت و تجربیات خود در زمان جنگ را در اختیار نیروهای تازه نفس می‌گذاشت.
او حتی از دیگر کشورهای اسلامی هم غافل نبود و سال ۱۳۹۰ برای کمک به مردم مظلوم سومالی، عازم موگادیشو شد.
حاج شعبان نصیری با آغاز درگیری‌های سوریه و عراق، دوباره لباس رزم به تن کرد و راهی دمشق، حلب، کربلا و سامرا شد. او حضور موثری در سوریه داشت و رفاقت  و نزدیکی اش به فرمانده دلاور نیروی قدس سپاه، سردار حاج قاسم سلیمانی باعث شده بود از مشورت‌های او در عرصه‌های مختلف، استفاده کنند؛ اما آشنایی قدیمی اش با مجاهدان عراقی و تسلط او بر زبان و منش و رفتار آنها باعث شد فعالیت هایش را در مبارزه با داعش در عراق متمرکز کند. همرزمان عراقی او در جنگ تحمیلی در لشگر بدر حالا با تشکیل حشد‌الشعبی‌ها، مشغول مبارزه با داعش در شمال عراق برای آزادسازی موصل و استان‌های همجوار بودند و بهترین موقعیت فراهم شده بود تا حاج شعبان در کنار آنها، تمام تجربیات و دانسته هایش را در طبق اخلاص قرار دهد.
حدود یک ماه قبل از شهادت، مورد اصابت گلوله‌های مستقیم داعشی‌ها قرارگرفت و از ناحیه دست راست به شدت مجروح شد. با همان دستی که حالا قدرت بالا آمدن نداشت، دوباره بی‌محابا عازم عراق شد و مبارزاتش را ادامه داد تا اینکه منطقه عمومی تل‌عفر در غرب موصل، مقتل او شد و عصر جمعه گذشته در شب اول ماه مبارک رمضان به همراه جمعی از دوستانش در کمین تله انفجاری داعش افتاد و به سوی یاران شهیدش پرکشید.