kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
نامه وارده

ماجرای حل نشدنی یک زمین 200 متری



بنده یک جوان هستم که چند سال پیش یک زمین 210 متری را به امید آینده‌ای خوب در همدان خریداری نمودم. پس از آن بر اثر حادثه‌ای که در هنگام کار برای من پیش آمد دچار ضربه مغزی و مشکلات مغز و اعصاب و روان، همچنین دیسک فک و مشکل جدی بینایی شده و چهار سال تحت درمان بودم. پس از بروز مشکلات تصمیم به فروش زمینم نمودم اما در مراجعه به شهرداری به من اعلام شد که این زمین در طرح فضای سبز قرار دارد و قرار است در طرح ساخت و گسترش مصلی همدان به عنوان فضای سبز استفاده شود. گفتنی است زمین بنده در منطقه مسکونی قرار گرفته و اطراف آن خانه می‌باشد و ساخت‌و‌ساز شده است. پس از آنکه موضوع درکمیسیون نظارت با حضور اعضای شورای شهر و شهرداری بررسی شد قرار شد به جای این زمین به من زمین معوض بدهند و گزارش آن به شورا فرستاده و مصوب شد که توسط شهرداری زمین من تملک شده و در عوض آن یک زمین ملکی شهرداری دارای سند عادی به بنده تحویل و تهاتر شود. در آخرین مرحله از کارهای اجرای این مصوبه و واگذاری زمین شهرداری اعلام کرد چون اداره راه و شهرسازی در حال گرفتن سند برای زمین بنده است شهرداری دیگر نمی‌تواند مصوبه شورای شهر را اجرا کند و واگذاری زمین معوض غیر‌قانونی است. از سوی دیگر در دیدار مردمی با استاندار محترم که با حضور شهردار و مدیر کل راه و شهرسازی در جریان کار قرار گرفت، ایشان به اداره راه و شهرسازی دستور داد در خصوص احقاق حق بنده و خانواده‌ام نسبت به واگذاری 200 متر زمین معوض اقدام شود، اما متاسفانه این دستور هم اجرا نشد. از سوی دیگر راه و شهرسازی اعلام می‌کند ما زمین را برای گسترش مصلی واگذار کرده‌ایم و اگر ما زمین معوض بدهیم غیر‌قانونی است. از سوی دیگر اکنون به هر اداره‌ای که می‌روم می‌گویند زمین شما را اوقاف باید بدهد.
نکته دیگر اینکه بعد از نامه نگاری‌های بی‌اثر مسئولان محلی و کشوری از جمله وزارت کشور به یکدیگر اکنون بعد از دوسال دوندگی همچنان بلاتکلیف هستم. حتی با وجود ابلاغ نامه پیگیری و رسیدگی از سوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور به استانداری همدان که در متن آن با اشاره به پاسکاری طولانی مدت در این پرونده صریحاً از استاندار خواسته شده است «مشکل مذکور در این تظلم را که واقعاً قابل توجه است رسیدگی و حل کند»، نتیجه‌ای به دست نیامده است. در پایان ضمن درخواست عاجزانه از مسئولان محترم برای رسیدگی عاجل به این مشکل اعلام می‌کنم این زمین در شرایطی به عنوان سرمایه من و مادرم به حساب می‌آید که اکنون پس از آسیب‌های ناشی از حادثه کار دو سال است اجاره‌خانه و قبوض آب، برق و گاز و قسط بانک را نداده‌ام و صاحبخانه هم حکم تخلیه ما را گرفته است و ممکن است به زودی آواره کوچه و خیابان شویم حتی بانک نیز بعد از تاخیر در پرداخت اقساط حکم جلب مادر بیمارم را گرفته است. طی این مدت بدون درآمد مانده‌ایم در حالی که اگر مشکل زمین حل می‌شد به عنوان پشتوانه زندگی می‌توانست بخش عمده مشکلات امروز من و مادرم را حل کند.
از طرفی آینده من با وضعیت مشکلات جسمی و مادرم که احتیاج به عمل دارد به حل مشکل این زمین بستگی دارد که یکبار دیگر از مسئولان امر تقاضای رسیدگی فوری برای حل این مشکل را دارم.
مهدی کاووسی