kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۰۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
آبی پوشان از بازی امشب برابر العین، فقط یک تساوی می‌خواهند

گام آخر استقلال برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر آسیا

تیم فوتبال استقلال ایران امشب با کسب یک تساوی برابر العین امارات می‌تواند به جمع ۸ تیم برتر قاره آسیا راه یابد.


سرویس ورزشی-

دیدارهای برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از فردا (دوشنبه) با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیگیری خواهد شد. در اولین روز استقلال باید بازی برگشت خود مقابل العین امارات را در زمین حریف برگزار کند.
حساس‌ترین روز برای استقلال فرا رسید، جایی که تنها یک گام برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارد. شاگردان علیرضا منصوریان در بازی رفت و در حالی که نمایش خوبی نداشتند، با اشتباه مدافع العین صاحب پنالتی و با یک گل پیروز شدند. این برد اندوخته‌ای برای استقلالی‌ها جهت بازی برگشت شد، اما کافی نخواهد بود. العینی‌ها بازیکنان خوبی در ترکیب تیم‌شان دارند و در بازی رفت نشان دادند که از توانایی حمل توپ برخوردار هستند که نمونه‌اش عمر عبدالرحمن بود. علاوه بر این بازیکن، ناصر الشمرانی مهاجم عربستانی هم حضور خواهد داشت تا خط حمله مامیچ تکمیل شود. العین جزو معدود تیم‌های اماراتی است که از هواداران زیادی برخوردار است و قطعا جو ورزشگاه به سود آنها خواهد بود.
منصوریان هر چقدر نگران بازی رفت و نبود ستاره‌هایی چون امید ابراهیمی، جابر انصاری و وریا غفوری بود، برای دیدار برگشت ستاره‌های خود را در اختیار دارد. تنها فرشید اسماعیلی است که به دلیل اخراج در بازی رفت، از ترکیب خارج شده است. همانطور که سرمربی استقلال پیش از این اعلام کرده بود، هدف نماینده کشورمان در وهله اول گل نخوردن است، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که استقلال در این بازی هجومی بازی کند. اگر استقلال بتواند گلی به ثمر برساند، العین از نظر ذهنی آشفته شده و برای صعود باید با اختلاف دو گل استقلال را شکست دهد.
بازیکنان ایرانی برای بازی در ورزشگاه العین چندان هم غریبه نیستند و با حضور صدها هوادار ایرانی که همیشه در امارات از تیم‌های ایرانی حمایت می‌کنند، برابر العین غریبه نخواهند بود. با وجود این، استقلالی‌ها در بازی برگشت باید مراقب حملات زهردار بازیکنان قدرتمند العین باشند تا فرصت صعود به مرحله یک چهارم نهایی را – که نیمی از راهش را رفته‌اند – از دست ندهند.
اگر استقلال مقابل نماینده امارات موفق شود، با خاطره خوش به استقبال تعطیلات پیش از فصل جاری لیگ برتر خواهد رفت و آماده ادامه مسابقات لیگ قهرمانان با ترکیب جدید خواهد شد. در غیر این صورت، استقلالی‌ها باید با این دوره از لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کرده و منتظر فصل بعد باشند. دیدار العین امارات و استقلال ایران از ساعت ۲۳:۱۵ آغاز می‌شود و داوران کره‌ای این بازی حساس در لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت می‌کنند.
برنامه بازی‌های برگشت مرحله یک هشتم به شرح زیر است:
دوشنبه 8 خرداد
* العین امارات ............................................ استقلال، ساعت 23:15
* الاهلی امارات ........................... الاهلی عربستان، ساعت 23:30
سه‌شنبه 9 خرداد
* کاوازاکی .............................. میوآنگتونگ یونایتد، ساعت 14:30
* کاشیما آنتلرز ................................. گوانگژو چین، ساعت 14:30
* لخویا قطر ............................................ پرسپولیس، ساعت 23:30
چهارشنبه 10 خرداد
* الهلال عربستان .................. استقلال خوزستان، ساعت 00:00
* اوراوارد ......................................................ججو یونایتد، ساعت 15
* جیانگسو ..................................... شانگهای SIPG، ساعت 16:30