kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

پیشروی چشمگیر ارتش سوریه در شرق حلب /آخرین دژ داعش در آستانه سقوط

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت با پیشروی گسترده و آزادسازی چندین شهرک و روستای استان حلب به آخرین و مهم‌ترین موضع و دژ گروه تروریستی «داعش» در این استان نزدیک شده‌اند.


به گزارش ایسنا، پیشروی گسترده ارتش سوریه و نیروهای مقاومت که توسط جنگنده‌های روسی حمایت می‌شوند، در مناطق شرقی شهر و استان «حلب» همچنان ادامه دارد. در آخرین پیشروی‌ها، کنترل 12 روستا و شهرک به دست نیروهای دولتی افتاده و ارتش سوریه هر لحظه بیشتر به شهر «مسکنه» نزدیک می‌شود. مسکنه مهم‌ترین و آخرین دژ داعش در حومه حلب محسوب می‌شود.
شبکه العالم نیز گزارش داده، با نزدیک شدن ارتش سوریه به مسکنه، شمار زیادی از عناصر داعش از این شهر فرار کردند.
پیش از این نیز خبر رسیده بود پیشروی ارتش سوریه در شرق حلب برای تروریست‌ها بسیار پرتلفات بوده است و بیش از 3000 نفر از آنها کشته شده‌اند.
تحولات مهم در ادلب
العالم از «ادلب» در شمال سوریه نیز گزارش داده، شماری از کسانی که پیش از این جهت کمک به تروریست‌ها، به ادلب رفته بودند، اکنون پشیمان شده‌اند و خواستار بازگشت به شهر و دیار خود هستند. «جمیل یوسف» رئیس کمیته آشتی در «الزبدانی» ضمن در میان گذاشتن مورد فوق با خبرنگار العالم، افزود: «ما موضوع را با مقامات در میان گذاشته‌ایم، اگر مقامات موافقت کنند، به آنها اطلاع می‌دهیم.»
در همین حال، افراد مسلح شهرک‌های «الزبدانی»، «مضایا» و «یقین» در حومه دمشق، با امضای منشوری به طرح آشتی ملی پیوستند. کمیته آشتی ملی ضمن اعلام این خبر، شمار افراد فوق را 2600 تن اعلام کرده است. این افراد می‌خواهند پس از بر زمین گذاشتن سلاح، در زادگاه خود بمانند ولی برخی نیز قصد خروج از حومه دمشق به سمت ادلب را دارند.
آمریکا  باز هم غیرنظامیان را کشت
خبر دیگر اینکه جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی خودرویی را که در حال انتقال غیرنظامیان بین دو شهرک «رطله» و «الکسره» بود، بمباران کردند. در این حمله 20 غیرنظامی کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.
چند روز قبل نیز جنگنده‌های آمریکایی با بمباران شهر «المیادین»، 35 غیرنظامی را کشتند. وزارت خارجه سوریه این حملات را محکوم کرد.