kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۰۰
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹

تعرفه مکالمات سیم‌کارت‌های همراه اول یکسان شد

هزینه جابه‌جایی و بین‌شهری سیم کارت‌های همراه اول حذف و تعرفه یکسان در سراسر کشور اعمال می‌شود.
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، وحید صدوقی در جلسه پرسش و پاسخ در حاشیه چهارمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول اعلام کرد: از روز یکشنبه 31 فروردین ماه، هزینه یک دقیقه مکالمه (درون شبکه) با سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول 570 ریال و مکالمه (درون شبکه) با سیم‌کارت‌های اعتباری 670 ریال بدون در نظر گرفتن «شهری، بین شهری، استانی و هزینه جابه‌جایی» محاسبه می‌شود.
صدوقی با اشاره به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص تعرفه یکسان مکالمات تلفن همراه،  اظهار داشت: طبق این مصوبه کف تعرفه تماس‌های درون شبکه‌ای 499 ریال و سقف آن 599 ریال تعیین شده که برای سیم‌کارت‌های اعتباری، این تعرفه می‌تواند 50 درصد بیشتر یعنی 899 ریال تعیین شود.
وی افزود: بدنبال این مصوبه، هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران، تعرفه هر دقیقه مکالمه با سیم‌کارت دائمی به مقصد همراه اول و تلفن ثابت را 570 ریال، کمتر از سقف تعیین شده (599 ریال) و تعرفه مکالمه با سیم‌کارت اعتباری به مقصد همراه اول و تلفن ثابت را دقیقه‌ای 670 ریال، کمتر از سقف تعیین شده (899 ریال) و نرخ موثر (731 ریال) تصویب کرد.
صدوقی گفت: این یک خبر خوش برای مشترکین اعتباری همراه اول است؛ زیرا در مکالمات بین‌شهری هزینه‌های آنها 41 درصد و در مجموع 9 درصد کاهش می‌یابد.
به گفته صدوقی تعرفه کلیه مکالمات خارج شبکه (به مقصد اپراتورهای ایرانسل و رایتل) همچون گذشته برای سیم‌کارت‌های دائمی 625 ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری 937 ریال محاسبه می‌شود. به این ترتیب دیگر فقط یک تعرفه یکسان در هر یک از سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری وجود دارد و تمام هزینه‌‌های بین شهری، استانی و جابه‌جایی حذف می‌شود.
وی تاکید کرد: مشترکین می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده جدول تعرفه‌ها به پرتال همراه اول به نشانی ‌www.mci.ir  مراجعه کنند.