kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
روحانی در تماس تلفنی امیر قطر:

کشورهای منطقه برای حل و فصل بحران‌ها نیازمند همفکری هستند

رئیس جمهور گفت: کشورهای منطقه نیاز به همفکری و رایزنی بیشتر برای حل و فصل و مهار بحران‌های منطقه‌ای دارند و ما حاضریم در این عرصه همکاری کنیم.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی عصر دیروز در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با وی  با بیان اینکه ایران برای گسترش روابط خود با کشورهای همسایه و بویژه کشور برادر قطر اهمیت زیادی قائل است، اظهار داشت: یکی از اصول سیاست خارجی ما تداوم همکاری با کشورهای همسایه در خلیج فارس است و معتقدیم با اراده مستحکم دو طرف می‌توانیم موانع موجود را برطرف و پیوندهای برادری را تقویت کنیم.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: کشورهای منطقه نیاز به همفکری و رایزنی بیشتر برای حل و فصل و مهار بحران‌های منطقه‌ای دارند و ما حاضریم در این عرصه همکاری کنیم.
روحانی، فرقه‌گرایی را از آفت‌های بزرگ و برهم زننده امنیت منطقه برشمرد و گفت: ما می‌خواهیم جهان اسلام که از چند دستگی رنج می‌برد به سمت صلح و برادری گام بردارد و در این راستا آماده مذاکره  با هدف رسیدن به توافقی واقعی هستیم.
امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک پیروزی روحانی  و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، دیرینه، تاریخی و مستحکم است و ما خواهان تقویت بیش از پیش این روابط هستیم.
امیر قطر همچنین گفت که به دستگاههای ذیربط در کشورش دستور خواهد داد با هدف گسترش همکاریهای تهران - دوحه، بر تلاش‌های خود بیفزایند.