kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
یک اقتصاددان:

بخشنامه‌های فرمایشی اقتصاد را مقاومتی نمی‌کند

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بخشنامه‌های فرمایشی اقتصاد را مقاومتی نمی‌کند گفت: ابلاغ سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در راستای بهبود عملکرد اقتصادی ایران بوده است.


حجت‌الله عبدالملکی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اجرای اقتصاد مقاومتی را از راهکار‌های موثر برای خروج از وضعیت فعلی اقتصاد کشور دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در شرایط دشوار، تهدید و دشمنی هم بتواند به اهداف خود دست یابد.
وی همچنین دستیابی به رفاه عمومی، استقلال و پیشرفت اقتصادی را از اهداف اصلی مانیفست اقتصادی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: استقلال اقتصادی به معنای عدم تعامل با جهان نیست بلکه اقتصادی است که از موضع قدرت با اقتصاد جهانی مواجه می‌شود.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه رفاه عمومی از دیگر اهداف اقتصاد انقلابی است، گفت: رفاه عمومی یعنی همه در رفاه زندگی کنند، شغل داشته باشند و تولید و کسب و کار رونق پیدا کند.
وی در ادامه به پیشرفت اقتصادی نیز اشاره کرد و افزود: پیشرفت اقتصادی یک نماد بیرونی است یعنی اقتصاد به نحوی ساخته شود تا هر کسی از هر جایگاهی که نگاه کند معجزه اسلامی تمدن اسلامی را به رخ همگان بکشد.
عبدالملکی بااشاره به اینکه ایران در دستیابی به سه هدف اصلی اقتصاد انقلابی پیشرفت‌های زیادی داشته است، اظهار داشت: این دستاورد‌ها رضایت بخش نیست بلکه باید اقدامات جدی‌تری در این حوزه‌ها انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه با بخشنامه‌های فرمایشی ساختار اقتصاد کشور هیچ وقت مقاوم نخواهد شد، گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی عزم و اراده دستگاه‌های متولی و مشارکت جدی تمامی آحاد مردم در این عرصه است.
به گزارش تسنیم، این استاد دانشگاه با اظهار اینکه اقتصاد مقاومتی می‌کوشد با تکیه بر ظرفیت‌های مادی و انسانی داخلی اقتصاد مملکت را در برابر ضربات دشمنان ایمن سازد، افزود: این اقتصاد راهکاری عملی و همه جانبه برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است.
وی یادآورشد: بدون شک تمرکز بر فعالیت‌ها و زنجیره‌های اقتصادی مزیت دار، احیای تولید داخلی، دانش بنیان شدن بخش‌های مهم و حساس اقتصادی، مبارزه جدی با فساد، ویژه خواری و قاچاق، ارتقای بهره‌وری انرژی، نگاه ویژه به صنایع متوسط و کوچک همه وهمه در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرین هستند.