kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
برنامه‌های شهرداری در ماه مبارک رمضان

شناسایی 70 هزار خانواده نیازمند در تهران

معاون شهردار تهران از شناسایی 70 هزار خانواده نیازمند در تهران خبر داد و گفت: برنامه‌های مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم و این 70 هزار نفر منهای بانوان سرپرست خانوار هستند.


به گزارش فارس، مجتبی عبداللهی درباره برنامه‌های شهرداری در معاونت اجتماعی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری جشن‌های مختلف در پارک‌ها یکی از برنامه‌ها این معاونت است.
وی به برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان اشاره کرد و گفت: همچنین تمامی فعالیت‌های اماکن ورزشی و  ارائه خدمات به شهروندان از افطار تا سحر است.
به گفته عبداللهی ارائه خدمات در 600 زمین چمن از افطار تا سحر از دیگر برنامه‌‌های معاونت اجتماعی است.
وی با اشاره به برگزاری پردیس‌های فرهنگی در 12 نقطه شهر تهران گفت: این پردیس‌ها از 3 تا 17 رمضان و از ساعت 18 تا 24 برگزار می‌شود.
عبداللهی به برنامه‌های خیابان 30 تیر اشاره کرد و گفت: در حوزه گردشگری در این منطقه اقدامات خوبی صورت گرفته است. راه ‌اندازی شهر بازی قدیمی، برپایی چایخانه و ... از جمله برنامه‌ها در خیابان 30 تیر است.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه شمیم وحی برای سومین سال متوالی خبر داد و گفت: برای دارالقرآن‌ها و مجموعه‌های قرآنی بن‌های خریدی در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند محصولات فرهنگی را از این غرف دریافت کنند.
عبداللهی همچنین از شناسایی 70 هزار خانواده نیازمند در تهران خبر داد و گفت: برنامه‌های مختلفی برای آنها در نظر گرفته‌ایم و این 70 هزار نفر منهای بانوان سرپرست خانوار هستند.
به گفته وی همچنین سفره‌های مهربانی در محلات خاص در ایام ماه مبارک برای ایتام و نیازمندان پهن خواهد شد.
به گفته معاون شهردار تهران، در برنامه‌های امسال چهارعنصر مسجدمحوری، توجه ویژه به خانواده محور بودن برنامه‌ها، توجه به ارزش‌های دینی و مذهبی و ارتقای نشاط شهروندان مدنظر قرار گرفته است.
عبداللهی درباره برنامه‌های عطرافشانی مساجد  گفت: پیش‌بینی شده تا در ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرآنی گسترده‌ای در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز قرانی با حضور قاریان برجسته برگزار شود.
وی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی مهدهای قرآنی یا غنچه‌های باغ طوبا در برخی از مساجد خاص تلاش کردیم تا خردسالان نیز با موضوعات قرآنی آشنا شده و از برکات این ماه بهره ببرند.
وی با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در رمضان امسال مانند سال‌های گذشته رسیدگی به ایتام محرومان و نیازمندان است، ادامه داد: در این راستا امسال برنامه سفره مهربانی با هدف شناسایی و تکریم محرومان، توجه به مددسراها مراکز بهاران اجرا می‌شود.