kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
سردار حاجی‌زاده در دزفول:

سومین کارخانه زیرزمینی تولید موشک در سپاه تاسیس شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه از تاسیس سومین کارخانه زیرزمینی تولید موشک در ایران توسط سپاه پاسداران خبر داد.



به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به مناسبت چهارم خرداد ماه روز پایداری و مقاومت مردم دزفول طی سخنرانی در این شهر اظهار داشت: با تجربه 8 سال جنگ تحمیلی همه فهمیدند که باید روی پای خود بایستیم و نمی‌توان با اتکا به شرق و غرب توان دفاعی تولید کرد.
وی با اشاره به نقش فرماندهان شهیدی مانند شهید طهرانی مقدم و کاظمی در مسیر خودکفایی اظهار داشت: این مسیر تا به امروز ادامه دارد و ما توانستیم تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و از همان روزهای جنگ تحقیقات موشکی شروع شد.
وی گفت: سپاه و بسیج وقتی وارد جنگ شدند هیچ چیزی نداشتند اما وقتی جنگ تمام شد تیپ‌ها و لشکرهای زرهی، تیپ موشکی و یگان‌های منسجم داشتیم و این روند باید امروز هم در همه زمینه‌ها یک الگو باشد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه ما امروز در حوزه‌های موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین در سطح کشورهای تراز اول جهان قرار داشته و در حوزه‌های دیگر مانند پدافند هوایی، راداری، جنگ  الکترونیک، دریایی و ... خودکفا هستیم اظهار داشت: امروز همه مواد اولیه موشکی برای ساخت بدنه و تولید سوخت و موارد دیگر کاملا در داخل و توسط متخصصان ایرانی تهیه،‌طراحی و تولید می‌شود.
سردار حاجی‌زاده گفت: امروز دشمن می‌گوید باید توسعه صنعت موشکی ایران متوقف شود چرا که می‌داند این توان تبدیل به یک قدرت موثر شده است.
وی با تاکید بر اینکه امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح چه در ارتش و چه در سپاه است، گفت: ما قدرت موشکی را افزایش می‌دهیم و این طبیعی است که دشمنان ما یعنی آمریکا و اسرائیل از تولید موشک، آزمایش‌های موشکی و نشان دادن شهرهای موشکی ما ناراحت و عصبی باشند چرا که می‌خواهند ملت ایران همیشه در موضع ضعف باشد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه دشمن اصلی ملت و نظام ایران را آمریکا معرفی کرد و افزود: ما به عنوان نیروهای مسلح هیچگاه اجازه نمی‌دهیم حوادث دلخراشی مثل حمله ارتش رژیم بعث به ایران مجدد تکرار شود. ما توان دفاعی را قدم به قدم و پله به پله جلو می‌بریم باز همینجا اعلام می‌کنم که طی سال‌های اخیر سومین کارخانجات زیر زمینی تولید موشک در ایران توسط سپاه تاسیس شده است.
وی گفت: ما در کنار صنایع دفاعی وزارت دفاع به توسعه توان موشکی ادامه خواهیم داد و حرفهای تجار آمریکایی برای ما هیچ ارزشی ندارد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اضافه کرد: اولین موشک بالستیک زمین به زمین بعدی که ساخته شود به نام «دزفول» نامگذاری خواهد شد و ما سعی می‌کنیم موضع این شهر را از تجهیزات موشکی غنی کنیم.