kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
تولیدکننده تلفن همراه:

گوشی ایرانی «آریا» رقیب سامسونگ و اپل است

مدیرعامل شرکت ایرانی تولیدکننده گوشی تلفن همراه گفت: گوشی ایرانی «آریا» رقیب سامسونگ و اپل است.


حمید سعیدی؛ در گفت‌وگو باتسنیم اظهار کرد: نام آخرین محصول تولیدی کمپانی ما که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد، «آریا» است که کاملاً مطابق بااستانداردهای روز دنیا و رقابت‌پذیر با آخرین نمونه‌های پرفروش دنیا نظیر سامسونگ، اپل و هواوی است.
وی با بیان اینکه بدنه تمام‌فلزی و دوربین 21مگاپیکسلی برای این گوشی دوسیم‌کارته در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: در طراحی این گوشی از مدلهای خمیده برندهای مشهور دنیا بهره برده‌ایم و علاوه بر حافظه داخلی 64 گیگابایت و پشتیبانی از شبکه 4G، حسگر اثر انگشت را نیز برای آن تعبیه کرده‌ایم.
این تولید‌کننده ایرانی در پاسخ به این سؤال که «چه‌میزان ظرفیت تولید برای این گوشی دارید و قرار است به چه‌طریقی در بازار عرضه شود؟»، گفت: هیچ محدودیتی برای تولید این گوشی نداریم و جالب است بدانید بعد از رونمایی، هزار نسخه از این گوشی پیش‌فروش شد.
سعیدی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که فروش را تنها به‌شیوه اینترنتی و از طریق سایت خودمان داشته باشیم تا هزینه آن در بازار بالا نرود؛ در حال حاضر قیمتی که برای پیش‌فروش در نظر گرفتیم 799‌هزار تومان است.وی درباره نوع تولید این دستگاه در خط تولید کمپانی جی‌ال‌ایکس نیز گفت: خط تولید ما در حال حاضر مسئولیت تأمین 40 درصد از تجهیزات این گوشی را به‌عهده دارد و 60 درصد باقی‌مانده وارداتی است؛ به‌عنوان مثال ال‌سی‌دی این گوشی از شارپ ژاپن، دوربینش از سونی و باتری آن از کمپانی چینی تأمین می‌شود.
این فعال بازار تلفن همراه کشور یادآور شد: تصمیم داریم تا پایان سال، خط تولید ال‌سی‌دی و باتری را نیز به داخل کارخانه بیاوریم.
سعیدی درباره تقاضایی که از وزیر ارتباطات به‌عنوان نماینده دولت برای حمایت از برندهای داخلی داشته است، هم گفت: اول از همه تقاضا کردم تا طرح «رجیستری گوشی‌های تلفن همراه» برای کنترل قاچاق در این حوزه هرچه سریع‌تر اجرایی شود و درخواست دیگرم هم این بود تا بتوانیم با اپراتورهای تلفن همراه کشور طرح باندلینگ را به‌صورت گسترده‌تری داشته باشیم.وی ادامه داد: تقاضای دوم را از مدیران اپراتورهای اول و دوم ارتباطی هم داشتم تا مانند همکاری‌هایی که در زمینه باندلینگ با کمپانیهای خارجی تولید‌کننده گوشی تلفن همراه دارند با ما نیز در سطح گسترده‌تری داشته باشند که آنها در این باره قول مساعدی به ما دادند.