kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

پیونگ‌یانگ: آزمایش موشکی آخر هم موفقیت‌آمیز بود/ به صورت انبوه تولید می‌کنیم

کره شمالی تاکید کرده که آخرین آزمایش موشک بالستیک این کشور که روز یک‌شنبه انجام شد نیز موفقیت‌آمیز بوده و قصد دارد ساخت این نوع موشک اتمی را به تولید انبوه برساند.



طی هفته‌های اخیر کره شمالی به خاطر آزمایش‌های موشکی خود آماج شدیدترین حملات لفظی ترامپ و وزیر خارجه‌اش قرار داشته است. کار به جایی رسید که این 2 اعلام کردند «صبر استراتژیک آمریکا مقابل کره شمالی به سر آمده است» و «اگر چین قادر نیست جلوی پیونگ یانگ را بگیرد واشنگتن این کار را حتی با توسل به حمله نظامی انجام خواهد داد.» حضور ناو هواپیمابر آمریکا در منطقه و آماده‌باش نیروهای مشترک در کره جنوبی در کنار رزمایش‌های متعدد آنها در شبه جزیره کره برخی از کارشناسان را به این تحلیل رسانده بود که جنگ در شبه جزیره کره نزدیک است. اما کره شمالی آزمایش‌های موشکی خود را متوقف نکرد و عملا این تحلیل را اثبات کرد که جنگ با کره شمالی دیگر دیر شده است و تبعات آن بسیار وحشتناک‌تر از وضعیت فعلی خواهد بود.
دیروز اما کره شمالی اعلام کرده روز یک‌شنبه یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است. به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی، این موشک از نوع موشک‌های بالستیک میان‌برد بوده و برای تضمین توانایی آن در حمل کلاهک هسته‌ای و توانایی ضربه زدن به اهداف آمریکا آزمایش شده است. این خبرگزاری همچنین تاکید کرده که هنگام انجام آزمایش کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مستقیماً بر آن نظارت کرده است.
براساس این گزارش، آخرین آزمایش موشکی کره شمالی همچنین برای راستی‌آزمایی عملکرد موتور سوخت جامد برای موشک‌های «پوک‌گوک سانگ 2» و همچنین عملیاتی شدن آن انجام شده است. به نوشته «آسوشیتدپرس»، بعد از این آزمایش،  پیونگ‌یانگ گفته می‌خواهد این موشک را به تولید انبوه برساند و موشک‌های بیشتری را نیز آزمایش کند.
واکنش‌ها
ساعاتی پس از انتشار این خبر، شبکه سی‌بی‌اس گزارش داد، به درخواست آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه (امروز) جلسه مشورتی درباره کره شمالی برگزار می‌کند.کره شمالی به طور مداوم موشک‌های کوتاه‌برد را مورد آزمایش قرار می‌دهد اما گفته می‌شود که در تلاش است این فناوری خود را به سوی توسعه یک موشک با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا ارتقا دهد.
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، نیز یکشنبه در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز» تأکید کرده «ما در مرحله آغازین اعمال فشار اقتصادی و سیاسی بر کره‌شمالی قرار داریم.» وزیر خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد که مقام‌های کره‌شمالی «این پیام را درک کنند و متوجه شوند راهی که در پیش گرفته‌اند به سوی امنیت و آسایش نیست.»