kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۳۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

حوادث کوتاه از کشور


    کشف انبار کالا
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شاهین‌شهر گفت: ماموران این شهرستان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی مشاهده کردند افرادی در حال تخلیه کالا از یک انبار هستند لذا وارد عمل شدند. سرهنگ رجبعلی مختاری ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی از انبار موردنظر بازرسی کردند که 175 کارتن انواع لوازم آشپزخانه و 53 کارتن لوازم آرایشی و بهداشتی کشف شد.
این مقام انتظامی اظهار داشت: ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام شده است.
سرهنگ مختاری اظهار داشت: در این خصوص یک نفر شناسایی و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
پارتی شبانه
مشهد- خبرگزاری تسنیم: معاون دادستان مشهد اظهار داشت: ماموران پلیس در منطقه شیرحصار واقع در جاده سنتو مشهد، 28 مرد و 35 زن را در یک پارتی شبانه دستگیر کردند. قاضی حسن حیدری تصریح کرد: از محل حضور این افراد، 7 شیشه مشروب خارجی، 11 شیشه استفاده شده کشف شده و 33 خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد و 36 عدد گوشی نیز کشف شد و ماموران به علت فرار چند تن مجبور به استفاده از تیراندازی هوایی شدند.
تریلر حامل قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستان‌‌ها: فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: ماموران این فرماندهی هنگام گشت‌زنی در محور تهران- ساوه به یک دستگاه تریلر مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. سرتیپ محسن خانچرلی با بیان اینکه خودرو حامل چمدان و قطعات قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال بود تصریح کرد: با توجه به اینکه محموله فاقد مدارک گمرکی بود بار تریلر توقیف و راننده آن دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.
داروفروشی در فضای مجازی
کرمانشاه- ایسنا: رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: کارشناسان پلیس موفق شدند در فضای مجازی صفحه‌های فعال در چند شبکه اجتماعی را که داروها و لوازم بهداشتی را به صورت غیرمجاز به فروش می‌رساند شناسایی کنند.
سرهنگ علی کریمی افزود: بررسی کارشناسان نشان داد که تمام صفحات متعلق به یک نفر است لذا متهم مورد نظر شناسایی و دستگیر شد. وی گفت: متهم به بزه انتسابی اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
حمل بی‌مجوز گوسفندان
سرویس شهرستان‌ها:‌ فرمانده انتظامی خاتم استان یزد گفت:‌ ماموران انتظامی این شهرستان هنگام پایش خودروهای عبوری یک دستگاه کامیون بنز حامل احشام فاقد مجوز را توقیف کردند.
سرهنگ حسین منصوری ادامه داد: در بازرسی از خودروی مورد نظر 185 راس گوسفند فاقد مجوز دامپزشکی کشف و یک متهم نیز دستگیر شد.
وی ارزش این محموله را بنا به نظر کارشناسان، یک میلیارد و 300 میلیون ریال بیان و تصریح کرد: احشام پس از صورتجلسه تحویل مراجع قانونی شد.
رهایی گروگان
مشهد- خبرگزاری تسنیم: معاون دادستان مشهد گفت:‌ در 26 اردیبهشت ماه گذشته فردی ربوده شد که گروگانگیران برای آزادسازی وی مبلغ 40 میلیارد تومان تقاضا داشتند که سپس این مبلغ به 4 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. قاضی حسن حیدری افزود: با تلاش افسران مجرب اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان خراسان رضوی فرد گروگان گرفته شده آزاد و با انجام عملیات تیراندازی 3 نفر دستگیر شدند.
کامیون‌های چوب توقیف شد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی خوزستان اظهار داشت: مأموران ایستگاه بازرسی پل زال، هنگام پایش خودروهای عبوری در محور «اندیمشک- خرم‌آباد» به دو دستگاه کامیون کانتینردار مشکوک و به رانندگان آن‌ها دستور ایست دادند. سرتیپ محمدرضا اسحاقی افزود: پس از بازرسی از بار این کامیون‌ها تعداد 110 کارتن انواع چوب تخت خواب و صندلی چوبی به صورت مونتاژ نشده، تعدادی تسمه نقاله و یک دستگاه برش تسمه فاقد مجوز حمل، کشف شد.
وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش مالی این محموله قاچاق را 4 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این راستا 2 قاچاقچی دستگیر که پس از تشکیل پرونده راهی مراجع قضائی شدند.
فرار ناموفق
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی رودبار گفت: به دنبال فرار یک دستگاه نیسان از ایست بازرسی شهرستان طارم ماموران انتظامی منجیل این خودرو را در ایست بازرسی این شهرستان شناسایی و متوقف ساختند. سرهنگ بابک علیزاده افزود: ماموران در بازرسی از خودروی توقیف شده 264 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش حدود 2 میلیارد ریال کشف کردند. وی تصریح کرد: در این رابطه 3 متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.
شتاب به سوی مرگ
ساری- خبرنگار کیهان: یک دستگاه خودروی پژو 405 که با سرعت بالا در محمودآباد در حرکت بود از مسیر منحرف و پس از برخورد با یک عابر پیاده 38 ساله و در لاین مخالف واژگون شد و با یک دستگاه خودروی دیگر تصادف کرد. در این سانحه راننده هر دو خودرو به اضافه عابر پیاده در دم جان خود را از دست دادند. دو سرنشین دیگر خودروی پژو 405 در این حادثه مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
برداشت از حساب شرکت
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شرکت‌های معتبر مبنی بر اینکه سیستم حسابداری آن شرکت مورد نفوذ قرار گرفته و با تغییر اطلاعات حسابداری آن مبلغ 10 میلیارد ریال از حساب آن شرکت برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ «سیدمصطفی مرتضوی» ادامه داد: با انجام یک سری اقدامات تخصصی در فضای مجازی دو نفر متهم اصلی و یک نفر هم دست آنها که از کارمندان آن شرکت بودند شناسایی و دستگیر شدند. وی با بیان اینکه افراد دستگیر شده به بزه انتسابی اعتراف کردند گفت: متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
برخورد سمند با مینی‌بوس
همدان- ایسنا: جانشین پلیس راه همدان گفت: یک دستگاه خودروی سمند در محور نهاوند با یک دستگاه مینی‌بوس برخورد کرده و بر اثر این حادثه راننده و 2 نفر از سرنشینان خودروی سمند جان باختند. سرهنگ سعید اسماعیلی افزود: راننده خودروی سمند با سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت در حال حرکت بوده که در لاین مخالف قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه توانایی لازم برای کنترل وسیله نقلیه نداشته با مینی‌بوس برخورد کرده و خود و سرنشینان در لحظه جان باختند.
وی با اشاره به اینکه این حادثه مجروح نداشته است، خاطرنشان کرد: سرنشین مینی‌بوس فقط راننده بود که اتفاق خاصی برایش رخ نداده است.
توقیف شناور
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده مرزبانی خوزستان اظهار داشت: ماموران پایگاه دریابانی آبادان هنگام گشت‌زنی در آبراه اروند به یک فروند شناور که از کشورهای حوزه خلیج‌فارس به سمت گمرک در حرکت بود، مشکوک شده و بلافاصله آن را متوقف کردند. سرتیپ عبدالله نظرپور افزود: در بازرسی از این شناور 25 هزار تخته پتو خارجی قاچاق را توقیف و کارشناسان ارزش ریالی این محموله را 25 میلیارد ریال برآورد کردند. وی با اشاره به توقیف شناور حامل کالای قاچاق گفت: افراد دستگیر شده در این ارتباط تحویل مراجع قضایی شدند.