kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۳۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

انتقاد از سند 2030/حمله به تربیت اسلامی است!

روزنامه زنجیره‌ای شرق در یادداشتی به دفاع از سند 2030 پرداخت و انتقاد از آن را حمله به تربیت اسلامی خواند!

سرویس سیاسی-

در بخشی از یادداشت این روزنامه آمده است: منتقدان دولت روحاني درباره سند ٢٠٣٠ در هفته گذشته در تمام شهرستان‌ها مشغول تخريب هستند. آنها در روستاها تكثير مي‌كنند كه دولت با اين سند قصد آموزش جنسي را به كودكان دارد... تخريب اصولگرايان نشان مي‌دهد نه‌تنها اصل سند را نخوانده‌اند بلكه با انديشه‌هاي تئوريسین‌هاي انقلاب حداقل آشنايي را هم ندارند. بررسي سند نشان مي‌دهد در هیچ‌ کجای سند ۵۱ صفحه‌ای آموزشی ۲۰۳۰ حتی یک کلمه هم از «همجنسگرایان» نوشته نشده؛ یعنی مخالفان دولت نمی‌توانند حتی یک بند این سند را پیدا کنند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به موضوع «همجنسگرایان» اشاره کرده باشد.
دفاع روزنامه زنجیره‌ای شرق از سند 2030 درحالی است که حسن رحیم‌‌پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی  اسفند ماه سال گذشته در نشست بررسی تربیت و آموزش لیبرالی یا اسلامی در سند 2030  که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده حقوق و علوم‌ سیاسی دانشگاه تهران در تالار شیخ انصاری این دانشکده برگزار شد، در رابطه با این سند می‌گوید‌: دبیر کمیسیون یونسکو، جمهوری اسلامی را به عنوان کشور پیشگام اجرای تدارکات لازم برای 2030 معرفی کرده و از طرف غرب، از ایران تقدیر می‌کنند، یعنی حتی آنها هم توقع چنین کاری را از ما نداشتند و این سند هم ما را غافلگیر کرد و هم آنها را.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وضعیت جمیعت ایران گفت: نرخ رشد جمعیت ایران صفر است، یعنی 20 سال بعد تمام مهدکودک‌ها باید به خانه سالمندان تبدیل شود و دشمن کاری که می‌خواست در کشور ما انجام داد. 200 سال طول کشید که اروپا و غرب به این وضعیت برسند، ولی ما 20 ساله رسیدیم. با این سرعتی که پیش می‌رویم، 20 سال بعد خانواده در ایران چه تعریفی دارد؟ آنها نظام تربیتی خود را به ما تحمیل می‌کنند و حالا می‌خواهند از کودک 5 ساله آموزش را شروع کنند و خودمان هم داوطلبانه و با پول خودمان این کار را برایشان انجام می‌دهیم.
رحیم‌پور ازغدی افزود: دکترین اومانیستی را مطرح می‌کنند و تحت عنوان تنوع فرهنگی و مذهبی عملاً هوس و نفسانیت که تمام انبیا برای مدیریت آن مبعوث شده‌اند را جایز می‌دانند، طبق سند 2030 در مدارس ما همجنس‌بازان می‌توانند کلاس آموزشی داشته باشند، ولی در مورد دین نمی‌توانیم صحبت کنیم.  اینها که از آزادی می‌گویند خودشان، دختران باحجاب فرانسوی را از حجاب منع کردند و زن باحجاب امکان استخدام در نهادهای دولتی آنها را ندارد، ازدواج با همجنس را با قانون حمایت می‌کنند، ولی با پوشش مبارزه می‌کنند که این تناقض در برخورد با آزادی جالب است.
وی گفت: نکته بعدی که در سند مطرح شده الزام احترام به رفتارهای متفاوت است که یکی از آنها همجنسگرایی است و حتی عدم قانونی بودن همجنسگرایی در ایران را محکوم می‌کنند و ما هم پای این مسئله را امضا می‌کنیم، مفهوم شهروند جهانی را مطرح می‌کنند، ویژگی‌های کودکی که می‌خواهند تربیت کنند منطبق بر سکولاریسم است. ما چگونه این مسائل را در مدارسمان اجرا کنیم؟ مدارس غیرانتفاعی ما هم که دقیقاً انتفاعی است و فقط نام آن را معکوس گذاشته‌اند، به ‌طوری که برخی از این مدارس سالانه 20 میلیون تومان یا بیشتر دریافت می‌کنند.

اصولگرایان شکست خوردند چون از ما انتقاد کردند
روحیه استبدادی مدعیان اصلاحات تا آنجا است که هیچ انتقادی از خود را برنمی‌تابند، فارغ از این که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری چه شد روزنامه زنجیره‌ای شرق در یادداشتی به قلم سردبیر ضمن حمله به نامزدهای منتقد دولت در مناظره‌های انتخاباتی نوشت: فارغ از نتیجه انتخابات، اصلاح‌طلبان، خاصه حسن روحانی پیروز این میدان‌اند؛ میدانی که رئیسی و اصولگرایان در آن شکست خورده‌اند. شکست آنان جدا از برگه‌های رأی، نتیجه گفتمانشان بود. اصولگرایان بیش از آنکه به آموزه‌ها و اصول خود پایبند بمانند، برای رسیدن به پیروزی دست به هر کاری زدند. مایه خرسندی نیست جریانی که همواره می‌توانست با مجادله و مناقشه به آنتاگونیسمی سیاسی دامن بزند، این‌گونه از معنا تهی شود. شکست اصولگرایان با مواضع قالیباف در مناظره‌ها رقم خورد. تندخویی ستیزه‌جو که چاشنی کلامش تهمت بود و افترا.
بی‌آنکه به اظهارات طرفین در مناظره‌های انتخاباتی بپردازیم سوالی که می‌توان از روزنامه شرق و مدعیان اصلاحات پرسید آن است که رئیس‌جمهور مستقر آیا در تبلیغات انتخاباتی هر آنچه که می‌خواست و حتی ضد انقلاب و جریان‌های برانداز سال‌ها آن را تکرار می‌کردند نگفت؟ آیا برای مدعیان اصلاحات تنها یک نامزد پوششی که مواضع و سیاست‌های گزینه آنان را تائید و توجیه کند مطلوب است و هر انتقادی بایستی با ادعای تهمت و تخریب مورد هجمه قرار گیرد؟!

مشارکت مردم را هم به حساب دولت فعلی بگذارید!
روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد مشارکت مردم در انتخابات را به حساب دولت یازدهم گذاشت و نوشت: «همه می‌آییم» تبدیل شد به «همه آمدند». چه چیزی بهتر از این. صرفنظر از نتیجه انتخابات همین‌که غالب مردم خود را ملزم می‌دانند تا در صحنه مشارکت داشته باشند امر میمون و مبارکی است. این را هم باید بگذاریم به حساب دولت فعلی. مگر غیر از این است که قوه امید باعث تحرک و تبلور ملت شد؟ اگر امیدی به آینده نبود این همه از پیر گرفته تا جوان، از زن گرفته تا مرد، از بیمار گرفته تا ورزشکار و ... پای صندوق‌ها‌ی رای حاضر نمی‌شدند.
این ادعای روزنامه آفتاب یزد در حالی است که بسیاری از مردم ایران که بر اساس آمار اعلام شده از سوی نهادهای ذیربط بیش از 15 میلیون نفر را شامل می‌شود در انتخابات به سیاست‌های روحانی نه گفتند و این نشان از آن دارد که دولت یازدهم بایستی در سیاست‌های اقتصادی، فرهنگی و ... خود تغییرات اساسی دهد چرا که این میزان رای منفی به رئیس‌جمهور مستقر کم‌سابقه است.

ادعای مضحک شفافیت از سوی دولت محرمانه‌ها!
روزنامه زنجیره‌ای آرمان در مصاحبه با «فریدون مجلسی» از فعالین مدعی اصلاحات نوشت: «آنچه دموکراسی را تضمین می‌کند، شفافیت و رعایت بهره‌مندی مردم از حقوق برابر است. زمانی که در جامعه افرادی بخواهند از منافع خاص استفاده شخصی کنند، از شفافیت فاصله می‌گیرند و در چنین جامعه‌ای همه چیز رنگ محرمانه پیدا می‌کند و همه معاملات به صورت خصوصی و خارج از آگهی‌های رسمی ایجاد می‌شود و امتیازات به صورت فله‌ای و نجومی به خواص داده می‌شود. در چهار سال اخیر شفافیت بیش از هر چیزی دیده شد. پنهانکاری‌های گذشته اهمیت شفافیت را بیش از گذشته هویدا می‌کند. من اعتقاد دارم لازمه موفق شدن دموکراسی در جامعه ایران رعایت هر چه بیشتر شفافیت و احترام به قانونمداری است»
روزنامه حامی دولت شهروند نیز در این زمینه نوشت: در سالیان اخیر به دلیل اینکه نظام سیاسی و دولت میزان شفافیت را بیشتر کرده است و کمتر اطلاعات خود را در ظرف‌های گِلی می‌گذارد، مردم اعتماد بیشتری می‌کنند، امیدوار می‌شوند و دوباره به صحنه بازمی‌گردند. بازگشت آگاهانه مردم به صحنه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، به نظر جامعه‌شناسان و پژوهشگران مسائل اجتماعی، پیامد عملکرد درست نظام سیاسی در سال‌های اخیر و نشانگانی از بازگشت سرمایه اجتماعی به عرصه و صحنه جامعه است.
این ادعا که «در چهار سال اخیر شفافیت بیش از هر چیزی دیده شد» در حالی است که دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود مهر «محرمانه» بر بسیاری از تصمیمات و مذاکرات اقتصادی و سیاسی زده است. ماجرای فکت شیت و تصویب برجام، قراردادهای جدید نفتی(IPC)، توافق پنهان و شفاف نشده بانک مرکزی با FATF (اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی)، فیش‌های حقوقی نجومی، قراردادهای منتشر نشده ایرباس و پژو، لوایح بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه، سانسورها و تحریف‌های آماری، تکلیف مبهم قرارداد خسارت‌بار کرسنت و جریمه 30 میلیارد دلاری آن، و... تنها بخشی از مصادیق عدم شفافیت در دوران فعالیت دولت یازدهم است.

یک مورد از این مسکن اجتماعی را نشان بدهید!
روزنامه اعتماد در شماره دیروز خود در صفحه اقتصادی در گزارشی با عنوان «5 اقدام بانکی برای تکمیل مسکن مهر» به موضع مسکن پرداخته است.
در حالی که دولت یازدهم چهار سال این پروژه را رها کرده بود، در آستانه انتخابات ناگهان به یاد مسکن مهر و تعهد دولت افتاد. این گزارش ضمن پرداختن به اقدامات بانکی، به طرح مسکن اجتماعی که دولت مدعی آن است پرداخته و نوشته است: طرح مسكن اجتماعي در بافت‌هاي فرسوده شهري كه داراي هويت فرهنگي و سابقه سكونتي بوده و از همه مهم‌تر داراي خدمات زيربنايي بوده و نيازي به زيرساخت دوباره نداشته و اشكالات زمين‌هاي ٩٩ ساله مسكن مهر را نيز ندارد؛ اجرا مي‌شود. بدين‌ترتيب دو طرح مسكن اجتماعي و نوسازي بافت فرسوده در يكديگر ادغام مي‌شود. بر اساس جزييات طرح مسكن اجتماعي هرساله ١٢٥ تا ١٥٠ هزار واحد مسكن اجتماعي در شهرها ساخته مي‌شود از اين رو فشار تورمي ايجاد خواهد كرد.
طرح مسکن اجتماعی در حالی مطرح می‌شود که تا کنون هیچ اقدامی از سوی دولت در این باره صورت نگرفته است. دولتمردان و حامیانشان تنها یک مورد از این مسکن اجتماعی که ساخته شده را به مردم نشان بدهند.

مردم سهم خود را ادا کردند ولی دولت ...!
روزنامه ایران در یادداشتی به قلم عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: بی‌شک ملت ایران در فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سهم خود را برای ایجاد آرامش و امنیت و رسیدن به درگاه‌های متعالی توسعه همه‌جانبه پرداخت کرده‌اند. حضور این مردم پای صندوق‌ها باید در پیوند مستقیم با سیاست‌های بعدی دولت و مجموعه حاکمیت قرار بگیرد تا اثر خود را در عمل نشان دهد. ملت ما همان‌طور که باز هم نشان دادند که توانایی درس گرفتن از تجارب خود و دیگر ملل را برای پیشرفت بهتر دارند اما نباید برای این همکاری سازنده نسبت به تأثیر خویش مأیوس شوند. یأس عمومی از مشارکت اجتماعی نمی‌تواند متضمن تقویت قدرت ملی ما باشد. کوتاه سخن آنکه انتخابات اخیر مانند هر انتخابات و حضور دیگری تکلیف حاکمیت و دولت را برای اداره کشور سنگین‌تر کرده است.
گفتنی است مردم ایران در طول نزدیک چهار دهه گذشته سهم خود را با شهدای فراوان در حفظ و تقویت امنیت ایران ادا کرده‌اند ولی برخی شخصیت‌های سیاسی و نیز نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در سخنان خود با حمله به نهادهای نظامی کشور علیه این امنیت گام برداشتند، امید می‌رود با پایان انتخابات این نامزدها بتوانند پاسخی درخور به مردم در این زمینه ارائه دهند.
از سوی دیگر از پیروز انتخابات انتظار می‌رود که تکلیف سنگین خود را برای اداره کشور به نحوی که مشکلات اقتصادی پرشمار مردم حل شود ادا کند.