kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۳۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳
در شب انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت

اقدام مشکوک روزنامه دولت در جعل بیانیه انتخاباتی به نام سردار سلیمانی!

روزنامه دولتی ایران در شب انتخابات، در اقدامی عجیب اقدام به انتشار یک بیانیه انتخاباتی جعلی به نام فرمانده نیروی قدس سپاه کرد.



کانال تلگرامی روزنامه دولت (ایران) پنجشنبه شب اقدام به انتشار بیانیه انتخاباتی جعلی به نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه کرد.
در این بیانیه جعلی که کانال تلگرامی روزنامه ایران منتشر کرد، ضمن انتساب مطالب جهت‌دار به فرمانده سپاه قدس، شعار انتخاباتی روحانی نیز گنجانده شده است.
تکذیب
سخنگوی سپاه
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه در این باره گفت: پیش از این سپاه پاسداران در بیانیه‌ای، مواضع این نهاد در قبال انتخابات و بویژه استفاده از نام فرماندهان، به خصوص سردار سلیمانی را اعلام کرده و اکنون نیز همان موضع برقرار است.
وی اظهار داشت: بنابر روش همیشگی سپاه پاسداران، هرگونه موضع‌گیری‌های از این دست توسط فرماندهان در موارد مختلف، توسط روابط عمومی و یا سخنگوی سپاه اعلام شده و غیر از آن هر مطلبی فاقد ارزش است و به شدت تکذیب می‌شود.
شورای نگهبان
 رسیدگی کند
سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ظهر جمعه در مسجد قبا و بعد از انداختن رای خود به صندوق آرا در جمع خبرنگاران در خصوص بیانیه‌ای که کانال روزنامه ایران به نقل از سردار سلیمانی جعل کرده بود، تصریح کرد: این مسائل بسیار خطیر و مهم است و شورای نگهبان باید رسیدگی کند چون این اقدامات باعث تحولات در آرا می‌شود
میرسلیم افزود: خوشبختانه من تکذیبیه سردار سلیمانی را دیدم.
نشر اکاذیب
 از سوی رسانه دولت
حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیون مبارز در رابطه با شایعه‌پراکنی در مورد سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: با کمال تأسف یک‌سری تبلیغات کاذبی را ستاد روحانی راه انداخته که بسیار نامطلوب است، از جمله صحبتی که در رابطه با قاسم سلیمانی انجام داده که از طرف ایشان تکذیب شده.
وی با بیان این موضوع که جریان دولت به نشر اکاذیب می‌پردازد، ادامه داد: با یک‌سری اکاذیبی که راه انداخته‌اند می‌خواهند جو غالبی را ایجاد کنند که خلاف قانون و شرع است و در شأن یک کاندید ریاست‌ جمهوری نیست که ستادش این‌گونه رفتاری داشته باشد. همچنین این ستاد بنده را هم جز حامیان روحانی قلمداد کرده در صورتی که من از حجت‌الاسلام رئیسی حمایت کرده‌ام.
عضو جامعه روحانیون مبارز در پایان خاطرنشان کرد: از هر چیزی نباید استفاده کرد و تنها با ابزار مشروع می‌توان به اهداف مشروع رسید، نه با تمهیدات غیراخلاقی و نامشروع.
سوءاستفاده تبلیغاتی
 از نام سرداران
آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تخلفات هدفمندی به نفع کاندیدای دولت مستقر صورت می‌گیرد، گفت: اینکه با هدف جنگ رسانه‌ای بیانیه‌ای به نام سرداران منتشر شود سوءاستفاده تبلیغاتی است.
دیگران را به دروغ
متهم می‌کنند اما...
به گزارش فارس، زهره طبیب‌زاده نماینده سابق مجلس درباره شایعات منتسب شده به سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی یک وضعیت خاصی در جامعه دارد و به خاطر وجهه مثبتی که ایشان دارد گرایشش به یک کاندیدای خاص می‌تواند صحنه رقابت‌های سیاسی را تغییر دهد. البته از روحیه استکبارستیزی و حمایت از مستضعفین ایشان معلوم است که به کدام طرف گرایش دارند.
طبیب‌زاده با بیان اینکه اقدام روزنامه دولتی ایران بسیار ناجوانمردانه بوده است ادامه داد: من فکر می‌کنم این جای شکایت دارد و سردار سلیمانی می‌تواند علیه این اقدام ناجوانمردانه روزنامه ایران شکایت کند زیرا این روزنامه، دیگران را به دروغ متهم می‌کند اما خودش کار آنها را انجام داده است.
اولین تخلف دولت
 نیست
رضا روستاآزاد عضو شورای مرکزی جبهه مردمی انقلاب اسلامی با اشاره به تخلفات انتخاباتی انجام گرفته از سوی دولت گفت: انتساب شایعه به سردار سلیمانی اولین تخلف از سوی دولت نیست. در حال حاضر هم تخلفات دیگری  هست که از سوی آنها انجام می‌شود، مثل کارناوالی که پنجشنبه شب راه انداخته بودند، درصورتی‌که زمان تبلیغات به اتمام رسیده بود.
وی ادامه داد: اینها از هرچه به دستشان می‌آید چه مالی و چه کاری استفاده می‌کنند برای تخلف و نشر اکاذیب مثل 10 میلیونی که به دهیاران دادند یا افزایش وام نخبگان به 16 میلیون.