kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۳۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳

کارشکنی در اخذ رأی مردم آخرین حربه دولت بی‌کارنامه(خبر ویژه)

متولیان دولتی انتخابات در برخی حوزه‌های اخذ رأی که احتمال بالا بودن چشمگیر رأی سیدابراهیم رئیسی را می‌دادند، به انواع کارشکنی‌ها و شیوه‌های بازدارنده متوسل شدند.


از جمله گزارش‌های متعدد از مشهد حاکی بود که حوالی ظهر دیروز، تعرفه‌های برگ رأی در برخی حوزه‌های این شهر تمام شد اما متولیان امر تا ساعت 19 بعدازظهر، در رساندن تعرفه تعلل کردند و شهروندان بسیاری رأی نداده برگشتند. این در حالی است که وزارت کشور اعلام کرده بود 200 میلیون تعرفه رأی چاپ کرده و هیچ مشکلی در تأمین تعرفه مورد نیاز حوزه‌های انتخابیه وجود ندارد.
مشهد آخرین مقصد تبلیغات حسن روحانی و سیدابراهیم رئیسی در روز چهارشنبه گذشته و در یک ساعت همزمان بود. اما با وجود هزینه‌های هنگفت دولت در بردن برخی هنرمندان و بازیگران به مشهد، استقبال از برنامه دولت یک سوم برنامه سیدابراهیم رئیسی بود. گویا مقایسه این دو جمعیت متفاوت، برخی اعضای ستاد دولت را به این نتیجه رساند که رأی مردم مشهد حتی‌المقدور باید کم باشد. تعداد آرای روحانی در سال 92 در مشهد نیز به مراتب کمتر از مجموع آرای قالیباف و جلیلی بود.
بنابر گزارش‌های متعدد، مشکل عمدی تعرفه رأی برای مردم در برخی شهرهای دیگر و به ویژه روستاها و بخش‌هایی نیز که احتمال داده می‌شد رأی رئیسی با فاصله بسیاری، بالاتر از روحانی باشد، ایجاد شده است.
تهدید و تعطمیع مردم از دیگر شیوه‌هایی بود که تا ساعت‌های آخر به ویژه در میان مردم مناطق محروم ادامه داشت و گفته می‌شد اگر نام کس دیگری از صندوق‌ها در بیاید، امکانات و بودجه یارانه مردم منطقه قطع خواهد شد. به برخی بخشداران نیز پول‌های هنگفتی داده شد تا در تهدید مردم نقش ایفا کنند.