kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۳۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲

زمزمه آزادسازی قیمت‌ها یادآور رکورد تورم 49/4 درصدی(خبر ویژه)

در حالی که دولت چندین بار در 4 سال گذشته اقدام به افزایش قیمت‌ها کرده، یک روزنامه حامی دولت از آزادسازی مجدد قیمت‌ها دفاع کرد!



روزنامه شهروند در گزارشی با عنوان غلط‌انداز «نه به قیمت دستوری» نوشت: آزادسازی قیمت‌ها، گام بلند خروج از اقتصاد دولتی و افزایش کیفیت کالا و خدمات‌رسانی است.
این روزنامه افزود: حمیدرضا برادران شرکا اقتصاددان معتقد است؛ دولت یازدهم بسترسازی نسبتاً مناسبی برای آزادسازی قیمت‌ها انجام داده و ادامه این مسیر می‌تواند کشور را به اقتصاد آزاد و رقابتی برساند.
آزادسازی قیمت بلیت هواپیما یکی از پر سر و صداترین اقداماتی است که دولت یازدهم در این زمینه انجام داد. اقدامی که گرچه حواشی بسیاری به دنبال داشت و در ابتدا با شوک بازار مواجه شد، اما با حمایت سرسختانه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بازار سفرهای هوایی به سرعت در مسیر کارشناسی شده‌تری افتاد.
گفتنی است ادعای آزادسازی قیمت‌ها با شعار افزایش رقابت و ارتقای کیفیت، ادعایی است که از زمان دولت سازندگی و با منطق تعدیل اقتصادی مطرح شده اما اغلب نتیجه ای جز تحمیل هزینه‌های سنگین بر طبقات فرودست و کوچک کردن سفره‌های آنها نداشته است. پیش از این برخی روزنامه‌های حامی دولت از احتمال افزایش نرخ دلار به بالای 4200 تومان پس از انتخابات خبر داده‌اند که به مفهوم کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم است.
یادآور می‌شود با همین سیاست‌های غلط، نرخ تورم در دولت سازندگی رکورد شکست و به میزان 49/4 درصد رسید.