kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱
امام جمعه قم:

کاندیداها با تمکین در برابر قانون فرصت سوءاستفاده از دشمن را بگیرند

امام جمعه قم گفت: بعد از انتخابات رقابت‌ها را کنار گذاشته و همه از قانون تمکین کنند.

قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد افزود: دشمنان ملت مترصد سوء استفاده از قانون‌شکنی افراد جاهل یا مغرض هستند بنابراین نباید اجازه داد این جشن بزرگ جمهوریت مخدوش شود و شیرینی آن از بین برود.
وی با بیان اینکه فرصت انتخاب مسئولین و مدیران توسط ملت اتفاقی بزرگ و ارزشمند است که با پایداری ایثارگران و رشادت شهدا بدست آمده است، اظهار داشت: حفظ این دستاورد بزرگ مقید به رعایت قانون و پذیرفتن نظر و رأی مردم است.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: در فرصت تبلیغات انتخاباتی همه حرفهایشان را بدون لکنت بیان کردند اگرچه متأسفانه در برخی موارد از خطوط قرمز اخلاقی عبور شد که زیبنده نبود و باید در آینده مانع تکرار آنها شد. وی حضور پرشکوه ملت در انتخابات را حاوی پیام استقامت در برابر سلطه‌گران عنوان و تأکید کرد: این حضور گسترده دشمنان را از اقدامات شرورانه بازخواهد داشت و آنها را ناامید خواهد کرد.
خطیب جمعه قم در ادامه موضوع سند 2030 یونسکو را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم و مراجع و علما انتظار دارند مسئولین نظرات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهند و نظام تعلیم و تربیت را براساس سند تحول و نیز گفتمان انقلاب اسلامی تدوین و استوار کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، کند شدن رشد جمعیت را نگران‌کننده عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از عناصر پیشرفت یک کشور نرخ رشد جمعیت است و اگر این عنصر تضعیف شود، استقلال کشور با خطر جدی مواجه خواهد شد، لذا توصیه بزرگان در مورد افزایش جمعیت را باید جدی گرفت و مردم را به داشتن 3 یا 4 فرزند تشویق نمود.
امام جمعه قم در آغاز خطبه‌ها به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برای این ماه یکصد صفت در احادیث بیان شده است و این ماه لبریز از فیض خداوند است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی همچنین سالروز آزادی خرمشهر را گرامی داشت و افزود: این حادثه بزرگ تاریخی را باید همواره یادآوری کرد زیرا جوانان این مرز و بوم جوانی خود را فدای استقلال ایران اسلامی کردند و اگر نبود ایثارگری آنها امروز خبری از آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در کشور نبود.