kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰

4 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری کجا رای دادند و چه گفتند؟

سوت پایان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیروز با حضور پرشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی زده شد. نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز همگام با ملت حماسه‌ساز ایران با حضور در شعب اخذ رأی آرای خود را به صندوق انداختند.


به گزارش خبرنگاران جوان، در ابتدا سید مصطفی هاشمی‌طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مدرسه شهید قاسم‌زاده در خیابان شهید عراقی، رای خود را به صندوق انداخت.
و همزمان با هاشمی‌طبا، حجت‌الاسلام حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در حسینیه ارشاد تهران، رای خود را به صندوق انداخت.
پس از آنها نوبت به سید مصطفی آقا میرسلیم رسید و این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد قبا تهران، رای خود را به صندوق انداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز با حضور در مسجد ارشاد شهرری، رای خود را به صندوق انداخت.
به گزارش فارس، سید مصطفى هاشمى طبا پس از شرکت در رأی‌گیری و در جمع خبرنگاران درباره این موضوع که اگر شما و یا نامزد مطبوعتان انتخاب نشود به قانون تمکین می‌کنید، گفت: همه باید به قانون احترام بگذارند. من هم گفته‌ام که رئیس جمهوری که نتواند به قانون احترام بگذارد، صلاحیت خود را از دست داده بنابراین کسی که انتخاب می‌شود و یا نمی‌شود باید به قانون و رأی مردم احترام بگذارد.
وی ادامه داد: نتیجه انتخابات حتما به نفع من نخواهد بود برای اینکه خودم به آقای روحانی رأی دادم و حتما همیشه به قانون چه در این زمینه و چه در زمینه‌های دیگر پایبند بوده‌ام. این نامزد انتخاباتی در پاسخ به این سؤال که اولین اقدام شما پس از پیروزی رقبا چه خواهد بود، بیان داشت: طبیعتا تبریک خواهم گفت.
حسن روحانی نیز پس از شرکت در انتخابات و انداختن رأی خود به صندوق، اظهار داشت: هر نامزدی که انتخاب می‌شود باید به او کمک کرد تا این مسئولیت سنگین را به سرانجام برساند و هر کسی که انتخاب می‌شود باید از فردا با وحدت، همدلی و نشاط و شادی به او کمک کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اساس انتخابات بر مبنای قانون است و این انتخابات براساس قوانین کشور و در چارچوب مقررات قانونی است، گفت: کشور فقط با قانون اداره می‌شود و متاسفانه دو مشکلی که همواره وجود داشته قانون‌گریزی و اخلاق‌گریزی است که باید برای حل این دو مشکل به هم کمک کنیم.
روحانی اظهار داشت: شور و نشاط، شادی و یک رقابت سالم در روز 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور شکل گرفته است و امیدواریم با حضور پرشور مردم سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول مشخص شود.
بر اساس این گزارش، سید مصطفی میرسلیم بعد از انداختن رای خود به صندوق آرا در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در صورت رای‌آوری کسی غیر شما اول اقدام شما چیست؟، ابراز داشت: اولین کاری که می‌کنم به او تبریک می‌گویم و دستاوردهایی که از شناخت کشور دارم را در اختیارش می‌گذارم.
وی در رابطه با تمکین به قانون، تصریح کرد: اگر قانون را رعایت نکنیم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و باید حدود قانون را رعایت کنیم. خوشمان بیاید یا نیاید باید قانون را رعایت کرد چراکه اجرای قانون بد بهتر از بی‌قانونی است.
میرسلیم در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص بیانیه‌ای که کانال روزنامه ایران به نقل از سردار سلیمانی جعل کرده بود، تصریح کرد: این مسائل بسیار خطیر و مهم است و شورای نگهبان باید رسیدگی کند چون این اقدامات باعث تحولات در آرا می‌شود. وی افزود: خوشبختانه من تکذیبیه سردار سلیمانی را دیدم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نیز پس از شرکت در رأی‌گیری در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در دنیا با رأی مردم قیافه می‌گیرند و حرف آن را می‌زنند در حالی که در نظام جمهوری اسلامی رأی مردم یک واقعیت است.
وی درباره اینکه اگر پیروز انتخابات نباشید واکنش شما چیست، اظهار داشت: مملکت ما کشور قانون است و برای همه جناح‌های سیاسی محوریت قانون نه در حرف بلکه در عمل باید به رسمیت شناخته شود، چراکه در کشور ما سازوکاری برای انتخابات وجود دارد و عده‌ای به عنوان مجری دست‌اندرکار هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: همه کاندیداها چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه انتخابات شوراها به دلیل اطمینان‌بخش بودن سازوکار انتخابات و همچنین قابل پیگیری بودن تخلفات، باید تسلیم نتیجه انتخابات باشند.
وی درباره پیروزی رقبا در انتخابات نیز گفت: من به نتیجه رأی مردم احترام می‌گذارم و این نتیجه برای من و همه مردم قابل احترام است.