kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
فعال سیاسی بحرینی:

مشارکت بحرین در جنایات آل‌سعود در یمن مایه شرمساری است

نبیل رجب با اشاره به نقض فاحش حقوق‌بشر در یمن، مشارکت آل خلیفه در جنایات صورت‌گرفته در این کشور را که با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد، مایه شرمساری دانست.



«نبیل رجب»، فعال بحرینی، در پایگاه اینترنتی نشریه نیویورک تایمز نوشت: «مایه شرمندگی است که بحرین با حمایت آمریکا، یمن را بمباران می‌کند و جامعه مدنی را در داخل کشور سرکوب می‌کند. یمن وارد سومین سال جنگ شده و جنایات جنگی با روند فزاینده‌ای در حال وقوع در این کشور است. ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در اولین سفر رسمی‌اش به عربستان برود. دولت او تصمیم گرفته همه محدودیت‌ها برای فروش سلاح به بحرین را که در ائتلاف تحت رهبری عربستان برای جنگ در یمن شریک است، لغو کند. نتیجه این روند ویرانی یمن و تشدید فاجعه انسانی در این کشور خواهد بود.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نبیل رجب افزود: «بحرین با حمایت آمریکا مردم را سرکوب می‌کند. برخی از فعالان و دوستان من شکنجه و به حبس ابد محکوم و حتی کشته شده‌اند.
 اما من بر این باورم که احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی، راه رسیدن به صلح و ثبات در هر کشوری است و زندگی‌ام را برای رسیدن به این آرمان وقف کرده‌ام.
 من به دلیل انتقاد از جنایات جنگی و شکنجه در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران درباره اوضاع وخیم بحرین و نوشتن مقاله در روزنامه با 18 سال زندان مواجه‌ام. تاکنون 10ماه در زندان بوده‌ام که بیشتر این مدت را در سلول انفرادی بودم.
یکی از اتهامات من به موضع من در مخالفت با جنگ یمن مربوط است؛ چرا که نه فقط موجب بدبختی و کشتار است بلکه خشونت و تروریسم را در سراسر منطقه تقویت می‌کند.
 پادشاه بحرین یک متممی را برای قانون اساسی تصویب کرده است که به دادگاه‌های نظامی اجازه می‌دهد شهروندان را به اتهامات نامشخص تروریستی محاکمه کنند.
آنچه من تحمل کرده‌ام تنها بخش کوچکی از آن چیزی است که مردم یمن به واسطه مداخله نظامی عربستان و بحرین و متحدانشان می‌کشند. من تنها نظاره‌گر نخواهم بود و از مردم آمریکا هم می‌خواهم این چنین نباشند.
آنها باید خواستار توقف حمایت‌های بی‌قید و شرط دولت ترامپ از رفتارهای نادرست بحرین در داخل و خارج کشور باشند.»
گفتنی است ائتلاف تحت رهبری آل سعود برای جنگ در یمن که بحرین هم از اعضای آن است در تازه‌ترین جنایت خود در غرب تعز 12 شهروند یمنی را با حملات هوایی مورد هدف قرار داده و به خاک و خون کشید.