kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸

جنایت هولناک تروریست‌ها در لیبی صدها نفر سلاخی شدند!

تروریست‌های لیبی در حمله‌ای مسلحانه به یک پایگاه در شمال شهر «سبها» جان ده‌ها تن از نظامیان و شهروندان را وحشیانه گرفتند.


گروه تروریستی موسوم به «شبه نظامیان تندرو» روز پنجشنبه به مقر پایگاه «براک» در شمال شهر «سبها» در جنوب لیبی یورش بردند و 134 تن را قتل عام کردند.
بیمارستان دولتی «براک» اعلام کرده که سر برخی از قربانیان این کشتار دسته جمعی بریده شده است و برخی دیگر با شلیک گلوله به سرشان جان خود را از دست داده‌اند و تعدادی دیگر بدن‌هایشان سوخته و عده‌ای دیگر نیز با خودروهای نظامی زیرگرفته شده‌اند.
به گزارش فارس، آخرین اخبار حاکی از آن است که «محمد لفیرس» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وابسته به لشگر 12 نیروهای «حفتر» پس از گذشت چند ساعت، این پایگاه را پس گرفتند.
فرماندهی ارتش ملی لیبی نیز پیش‌تر تاکید کرده بود که پاسخ ارتش لیبی به این حمله شدید خواهد بود.
لیبی یک کشور عضو اوپک است. مردم این کشور پس از قیام مردمی در سال 2011 که منتج به پایان دیکتاتوری معمر قذافی شد، درگیر هرج و مرج شدند.
این کشور واقع در شمال آفریقا از آن زمان شاهد درگیری بین رهبران سیاسی رقیب بوده است که هر کدام مورد حمایت گروه‌های نظامی خود هستند و ادعای مشروعیت دارند. غرب در به وجود آمدن شرایط وخیم امروز نقش برجسته‌ای دارد.