kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
در واکنش به اجلاس «اسلامی- آمریکایی» ریاض

روزنامه دیلی پاکستان: پناه می‌برم به خدا ترامپ می‌خواهد به کشورهای اسلامی درس دین بدهد!

روزنامه‌ پاکستانی که به حمایت از آل‌سعود مشهور است‌، به حماقت سران کشورهای اسلامی شرکت‌کننده در اجلاسی که قرار است «ترامپ» به آنها «درس دین‌مداری» بدهد، اعتراض کرد.


روزنامه «دیلی پاکستان» که از روزنامه‌های طرفداران آل‌سعود در پاکستان به شمار می‌رود نیز نتوانست تعجب و اعتراض خود در رابطه با تصمیم خنده‌دار سران 50 کشور اسلامی برای «گرفتن درس دین» از ترامپ را پنهان کند. این خبرگزاری در تیتری نوشت «پناه بر خدا! ترامپ می‌خواهد به سران 50 کشور اسلامی درس دین‌مداری و آموزش اسلام بدهد.»
 ترامپ قرار است تا دو روز دیگر در ریاض مورد استقبال شاه عربستان قرار بگیرد. پادشاه عربستان بیش از 68 میلیون دلار را فقط برای مراسم استقبال از ترامپ هزینه خواهد کرد.
پیش‌تر نیز محمد بن سلمان پسر پادشاه عربستان در آمریکا با ترامپ دیدار کرده بود. وزیر خارجه عربستان ضمن ابراز شادمانی از سفر قریب‌الوقوع «دونالد ترامپ»، به این کشور اعلام کرده رئیس‌جمهور آمریکا در این سفر به دنبال تایید نهایی قرارداد یک میلیاردی فروش سلاح به ریاض است. به گزارش دویچه وله‌، ریموند «مک‌مستر»، مشاور جدید امنیت ملی آمریکا، خبر داده که ترامپ قصد دارد در عربستان از اسلام رادیکال انتقاد کند!
مشاور امنیت ملی آمریکا  همچنین این راه هم گفته که دونالد ترامپ در سفر خود به عربستان در مقابل ۵۰ مقام روحانی مسلمان از کشورهای مختلف جهان در انتقاد از «اسلام افراطی» سخنرانی خواهد کرد! ضمنا قرار است ترامپ در جریان اولین سفر خارجی خود همچنین با «سلمان بن‌عبدالعزیز»‌، پادشاه عربستان سعودی، دیدار و گفت‌وگو کند و هر دو مرکز جدیدی را در مقابله با آنچه «افراط‌گرایی» می‌نامند افتتاح کنند!
این در حالی است که همچنان سؤالات زیادی در رابطه با دستور کار این سفر در افکار عمومی مسلمانان وجود دارد‌. اینکه چطور دو کشوری که خود عامل اختلاف و حامی شماره یک تروریست‌های تکفیری در منطقه غرب آسیا هستند قصد دارند به مسلمانان درس مبارزه با افراط‌گرایی دهند و ابهام دیگر آنکه چگونه آل‌سعودی که خود منبع و منشأ تفکرات ارهابی و سلفی است و به عبارتی عمده صادراتش پس از نفت و خرما تروریست است، میزبان این اجلاس شده و نیت آن را دارد که به 50 کشور مسلمان درس اسلام دهد!
با وجود تمام این ابهامات، معلوم می‌شود که این اقدام صرفا تبلیغاتی است و نیت دیگری در پس این اجلاس نهفته است‌. کارشناسان معتقدند که دستور کار اصلی حضور ترامپ و سران 50 کشور مسلمان ایجاد جبهه واحد ضد ایرانی است که البته با توجه به آگاهی اکثر کشور‌های مسلمان به وقوع پیوستن آن بعید به نظر می‌رسد.