kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

حوادث کوتاه از کشور


    
    3 کشته سانحه رانندگی
کاشان- ایرنا:‌ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کاشان گفت: برخورد یک دستگاه سواری سوناتا با یک دستگاه کامیونت در آزادراه کاشان- نطنز سه کشته بر جا گذاشت.
سیدمحمد حسین مکی افزود: این حادثه بامداد دیروز حدود ساعت 3 و 30 دقیقه در کیلومتر 30 آزادراه کاشان- نطنز رخ داده است.
وی ادامه داد:‌در این حادثه بر اثر برخورد خودرو سواری سوناتا با کامیونت 3 نفر در محل صحنه حادثه به دلیل شدت حادثه فوت کردند.
وی گفت: در این حادثه دو نفر نیز مصدوم شدند که به بیمارستان شهید بهشتی کاشان اعزام شدند.
علت این حادثه توسط عوامل پلیس راه در دست بررسی است.
انفجار سیلندر گاز
زاهدان- ایرنا: دهیار ناصرآباد بخش مرکزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: انفجار سیلندر گاز مایع در یکی از منازل روستای ناصرآباد در حاشیه شهر خاش 2 کودک از یک خانواده را به کام مرگ فرو برد.
عبدالصمد ریگی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اتفاق حوالی ظهر رخ داد و بر اثر این سانحه 2 کودک 6 و 4 ساله کشته شدند.
وی اضافه کرد: پس از شنیدن صدای مهیب انفجار یگان‌های امدادی و انتظامی در محل حضور یافتند اما به دلیل شدت انفجار امکان نجات کودکان نبود.
مرگ مامور پلیس راه
قوچان- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان قوچان گفت: گزارش تصادف فوتی در محور چناران به قوچان (محدوده روستای مقصودآباد) به مرکز 110 اعلام و بلافاصله تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ رضا قدمگاهی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد ستوان سوم «مهدی قنبری» از کارکنان وظیفه‌شناس پلیس راه قوچان مشغول ساماندهی ترافیک بوده که یک دستگاه خودرو کامیونت با وی و یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس عبوری برخورد کرده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه این افسر جوان به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت و راننده پژو نیز مصدوم شد.
علت حادثه از سوی کارشناس پلیس بی‌توجهی به جلو از سوی راننده خودرو کامیونت اعلام شده است.
کشف تلفن همراه و تبلت قاچاق
بستک- تسنیم: فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: ماموران بستک موفق شدند یک خودرو سمند را که بیش از 1500 موبایل و تبلت قاچاق در خود جا داده بود متوقف کنند.
سرگرد محمد رستمی اظهار داشت: پس از متوقف کردن این خودرو، همکاران ما موفق شدند در بازرسی از خودرو تعداد یک هزار و 351 دستگاه تلفن همراه و 192 دستگاه تبلت فاقد هرگونه مدارک قانونی و قاچاق را کشف کردند.
سرگرد محمد رستمی افزود: به دنبال کشف این محموله، ماموران پلیس یک متهم را دستگیر کردند و در حال حاضر پرونده در اختیار مراجع قانونی قرار گرفته است.
به گفته رستمی ارزش این محموله قاچاق حدود 11 میلیارد و 400 میلیون ریال تخمین زده شده است.
ناکامی قاچاقچیان مواد مخدر
اسلامشهر- خبرگزاری مهر: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران از کشف بیش از 367 کیلوگرم تریاک در شهرستان اسلامشهر خبر داد.
سرهنگ علی سلیم‌پور گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان اسلامشهر، تیمی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات تخصصی، محل توزیع مواد مخدر را مورد شناسایی قرار داده و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وارد مخفیگاه قاچاقچیان شدند.
وی با اشاره به دستگیری سه متهم در این عملیات تصریح کرد: مأموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 367 کیلو و 800 گرم تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های تخصصی پلیس اعتراف کردند که این محموله را در یکی از استان‌های شرقی کشور بارگیری کرده و قصد توزیع آن را در شهرستان‌های غرب استان تهران داشتند که با هوشیاری ماموران موفق نشدند.
متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
توقیف سوخت قاچاق
یزد- ایسنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد از توقیف یک دستگاه تریلی نفتکش اسکانیا و کشف 32 هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.
سرهنگ «محمدرضا مزیدی» اظهار کرد: ماموران انتظامی استان یزد هنگام کنترل محورهای مواصلاتی یک دستگاه تریلی نفتکش را که از اصفهان عازم شرق کشور بود به ظن حمل محموله قاچاق متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از بررسی اسناد، مدارک و بارنامه خودرو متوجه شدند این تریلی نفتکش حامل 32 هزار لیتر گازوئیل قاچاق است به همین منظور خودرو توقیف و یک متهم را نیز دستگیر کردند.
معاون اجتماعی پلیس استان یزد، خاطرنشان کرد: متهم که این محموله نفتی را به صورت قاچاق بارگیری کرده بود توسط پلیس استان دستگیر و محموله سوخت قاچاق کشف شده نیز تحویل شرکت نفت استان یزد شد.
کلاهبرداری از طریق عابر بانک
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری یک نفر به اتهام 45 فقره کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های ‌ATM در شهرستان سنندج خبر داد.
سرهنگ «جعفر آژنگ» گفت: در پی شکایت چند شهروند سنندجی مبنی بر کلاهبرداری از حساب عابربانکی با استفاده از دستگاه ‌ATM، بلافاصله شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام کار شبانه‌روزی ماموران، بالاخره یک متهم در شهرستان «ملارد» شناسایی و با اخذ نیابت قضایی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.
سرهنگ آژنگ در این راستا به کشف چندین فقره کارت عابربانک از متهم اشاره و اظهار کرد: این متهم در بازجویی‌های انجام شده به ارتکاب 45 فقره کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های خودپرداز سنندج اعتراف کرد که با شناسایی هر 45 مالباخته، طرح دعوی در خصوص سابقه کلاهبرداری تنظیم شد.
این مقام انتظامی در تشریح شگرد متهم برای کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های عابربانک گفت: متهم با علم به پیش‌شماره‌های شهرهای مختلف اقدام به شماره‌گیری رندومی از استان‌ها کرده و در اولین تماس اظهار نموده که نماینده اپراتور همراه اول بوده و صاحب این خط تلفن، برنده جایزه نقدی و با کمک هزینه سفر زیارتی شده است لذا جهت دریافت جایزه بایستی به یک دستگاه خودپرداز مراجعه کند، که بعد از حضور فرد در پای خودپرداز به روش تغییر منوی دستگاه به انگلیسی و... حساب شخصی وی را خالی می‌کرد.
جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: با قرار 200 میلیونی مقام قضائی، متهم به زندان منتقل شد تا در خصوص سوابق جرایم مشابه در دیگر استان‌ها تحقیق شود.