kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

پیش‌بینی گرد و غبار در مناطق غرب و جنوب غرب کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: انتظار می‌رود از امروز بعدازظهر گردوغبار مناطق غرب و جنوب غرب را فرا بگیرد.


بنابر اعلام این سازمان، با تشکیل توده بزرگ گردوخاک در اواخر روز جمعه در غرب عراق و حرکت آن به سمت مرزهای غربی کشور انتظار می‌رود از  امروز  بعدازظهر گردوغبار مناطق غرب و جنوب غرب را فرا بگیرد.
 این شرایط کم و بیش در روز یکشنبه نیز با شدت کمتری ادامه می‌یابد و سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.
بر این اساس در بعدازظهر امروز گردوغبار گاهی وزش باد در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و در اواخر وقت استان بوشهر و فردا نیز گردوغبار گاهی وزش باد در استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر پیش‌بینی می‌شود.
موج بارشی در راه است
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور نیز گفت: طی امروز و دو روز آینده، به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، درمناطقی از شرق و جنوب شرق کشور به‌خصوص استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد شاهد افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی خواهیم بود.
احد وظیفه به تسنیم گفت: امروز و فردا درشمال غرب،غرب و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی موج بارشی فعال خواهد بود و موجب ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.
به گفته وظیفه، تا اواسط وقت امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر دمای هوا بین دو تا 6 درجه افزایش می‌یابد که در برخی نقاط سواحل غربی خزر و اردبیل با وزش باد جنوبی شدید همراه خواهد بود.