kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
معاون دادستان کل کشور:

مسدود کردن خودسرانه سامانه های ارسال پیامک انبوه غیرقانونی بود

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با خود سرانه خواندن و غیرقانونی دانستن مسدود کردن سامانه‌های ارسال پیامک انبوه، گفت: در عین حال قوه قضاییه با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انتخاباتی از طریق این سامانه‌ها نیز برخورد خواهد کرد.


به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا دادستانی کل کشور و دیگر مراجع قانونی دستوری در خصوص مسدود شدن سامانه‌های ارسال پیامک انبوه صادر کرده‌اند یا خیر گفت: مسدود کردن سامانه‌های ارسال پیامک انبوه اقدامی غیرقانونی است که به صورت خود سرانه انجام شده است.
خرم آبادی گفت: دستگاه قضایی وفق مقررات با کسانی که اقدام به چنین اقدام خود سرانه‌ای کرده‌اند به شدت برخورد خواهد کرد.
وی افزود: به موجب قانون انتخابات تبلیغات انتخاباتی از 24 ساعت قبل از شروع برگزاری انتخابات تا پایان انتخابات ممنوع است اما کسی حق ندارد به بهانه جلوگیری از تبلیغات انتخاباتی خارج از موعد، ارتباطات پیامکی مردم را قطع کند.
دبیر کار گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تاکید کرد: بایستی به جای جلوگیری از فعالیت ارسال سامانه‌های پیامک انبوه به آنها ابلاغ می‌کردند که تبلیغات انتخاباتی تا پایان انتخابات ممنوع است ولی متاسفانه به جای این کار بطور خود سرانه جلوی فعالیت این سامانه‌ها را گرفته‌اند.
بر اساس اعلام خرم آبادی، پیامکی با مضمون «کاربر گرامی؛ به اطلاع می‌رساند به علت ممنوعیت تبلیغات انتخابات ارسال پیامک از ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 27 اردیبهشت لغایت 8 صبح روز شنبه 30 اردیبهشت امکان پذیر نخواهد بود.» برای برخی رسانه‌ها ارسال شده است.