kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
وزیر بهداشت خبر داد

تأمین 80 درصد تجهیزات بیمارستان‌های کشور توسط شرکت‌های داخلی

وزیر بهداشت گفت: اقدامات و فعالیت‌های خوبی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در کشور انجام شده است .


به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی در نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت:  بیش از٨٠ درصد تجهیزات مورد نیاز ٥٨٥ بیمارستان در کشور توسط تولیدات شرکت‌های داخلی تامین می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه امیدوارم  بیش از ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها به وسیله شرکت‌های داخلی تولید شود، افزود: در طول اجرای طرح تحول نظام سلامت ۲۴ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است که تجهیزات آن توسط شرکت‌های داخلی در اختیار بیمارستان‌های کشور  قرار گرفته است و این مسئله سبب کمک به توسعه تولید کالاهای داخلی است.
وی با بیان اینکه یکی از کارنامه‌های موفق در زمینه اقتصاد مقاومتی متعلق به وزارت بهداشت است و با اجرای طرح تحول در این زمینه گام‌های زیادی  برداشته شده است،  گفت: وزارت بهداشت تاکنون دو هزار و 500 میلیارد تومان از شرکت‌های دانش بنیان خرید داشته است و شرکت‌های دانش بنیان امروز به مرحله‌ای رسیده‌اند که باید بیش از پیش کیفیت را ارتقاء دهند و زمینه حضور آنها در بازارهای منطقه فراهم شود.
وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت سلامت مردم تصریح کرد: تجهیزات پزشکی تولید داخل باید از کیفیت بالایی  برخوردار و مطابق استاندارد‌های بین‌المللی باشد چرا که این نوع تجهیزات در انجام مناسب اقدامات درمانی  پزشکی بسیار اثرگذار است.
وی افزود: تولید کالاهای داخلی رو به پیشرفت است و اکنون شرکت‌ها‌ی تولید‌کننده داخلی در مرحله‌ای قرار گرفته‌اند که باید کیفیتشان را ارتقاء بخشند تا سهم عمده‌ای در بازارهای منطقه و بین‌المللی کسب کنند.