kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲

اخبار ورزش جهان



آنچلوتی: خیال بازنشستگی ندارم
کارلو آنچلوتی در مصاحبه‌ای درباره بایرن مونیخ، بازنشستگی‌اش، نیمکت نشینی آلوارو موراتا، دیدار برابر رئال مادرید و زین‌الدین زیدان صحبت کرد. سرمربی بایرن مونیخ گفت: کوچک‌ترین هدف مان فتح بوندسلیگاست. هنوز قصد ندارم از جهان مربیگری کنار بروم. الکس فرگوسن ۲هزار بازی را در در دوران مربیگری تجربه کرد. آنچلوتی درباره شگفتی‌های این فصل در اروپا اظهار کرد: کیلیان امباپه و پائولو دیبالا جز شگفتی‌های این فصل به حساب می‌آیند.سرمربی پیشین رئال مادرید نیمکت نشینی موراتا را درست عنوان کرد و افزود: او در تیم زیدان کم بازی می‌کند چون کریم بنزما در خط حمله می‌تواند بهتر با کریستیانو رونالدو بازی کند.در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ برابر رئال مادرید قرار گرفت اما از صعود به نیمه نهایی بازماند. اشتباهات داوری باعث پیروزی مادرید در دو بازی رفت و برگشت شد. آنچلوتی در این باره گفت: یک بی‌عدالتی وجود داشت. در طول تاریخ مادرید بایرن را شکست داده است اما اتفاقاتی که در مادرید رخ داد را همه شاهد بودند. اتفاقی عادی نبود. باید از دوربین‌ها استفاده کنند تا چنین لحظاتی در فوتبال دیده نشود. این روش برای فوتبال لازم است. مادرید و یوونتوس فینال لیگ قهرمانان را برگزار خواهند کرد. سرمربی ایتالیایی در این رابطه اظهار کرد: با علاقه زیاد این بازی را تماشا می‌کنم و امیدوارم شاهد بازی زیبایی باشم. برای من جانلوییجی بوفون خاص است. رئال مادرید تنها رونالدو نیست. این تیم سرخیو راموس، لوکا مودریچ، مارسلو، بنزما و بازیکنان زیادی دارد.سرمربی بایرن مونیخ در پایان گفت: زیدان مرا شگفت زده نکرده است. او باهوش است و اطلاعات زیادی درباره فوتبال دارد.
کدام تیم‌ها هرگز به دسته پایین‌تر لیگ‌های اروپایی سقوط نکردند؟!
در طول تاریخ تیم‌های زیادی در بالاترین سطح رقابت‌های اسپانیا حضور داشتند اما تنها سه تیم به دسته پایین‌تر سقوط نکردند. رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیک بیلبائو همیشه در بالاترین سطح به رقابت پرداختند. این سه تیم جز ۲۰ تیمی در قاره اروپا هستند که در طول تاریخ به دسته پایین‌تر سقوط نکردند. در این فهرست کشور‌های اسپانیا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، آلمان، پرتغال، هلند، یونان، بلژیک، ترکیه و اسکاتلند وجود دارند.به جز اسپانیا در میان پنج لیگ برتر قاره سبز تنها دو تیم توانستند خود را در دسته اول حفظ کنند. در ایتالیا اینتر تنها تیمی است که این افتخار را دارد. یوونتوس تنها یک بار تجربه سقوط داشت که آن هم به سال ۲۰۰۶ بر می‌گردد. این تیم با وجود قهرمانی به علت تبانی مجبور شد یک فصل در دسته پایین‌تر بازی کند. دیگر تیمی که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده در بوندسلیگا حاضر است اما این تیم بایرن مونیخ نیست. هامبورگ تنها این ویژگی را در آلمان دارد و باوجود این که در سال‌های اخیر بارها در خطر سقوط قرار داشته اما هرگز در دسته دوم بازی نکرده است.در انگلیس همه تیم‌ها حداقل برای یک بار دسته دوم را تجربه کردند. این شرایط در فرانسه نیز وجود دارد. پاری سن ژرمن پس از تاسیس در سال ۱۹۷۰ هرگز سقوط نکرد اما برای تیم‌هایی که از آن تشکیل شدند ( پاریس FC و استادو سنت ژرمن) این اتفاق افتاده است. همه تیم‌های بلژیکی نیز در دسته دوم حضور داشتند.لیگ هلند با چهار تیم در این زمینه از دیگر کشور‌ها بالاتر است. آژاکس، فاینورد و آیندهوون سه تیم برتر این کشور جز تیم‌هایی که هرگز سقوط نکردند اما حضور اوترخت در این فهرست قابل توجه است. در پرتغال تنها سه تیم اسپورتینگ لیسبون، بنفیکا و پورتو به دسته پایین‌تر سقوط نکردند. در یونان این اتفاق برای پاناتینایکوس، پائوک و المپیاکوس رخ داده است. گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش در ترکیه در این شرایط قرار دارند و در اسکاتلند سلتیک و آبردن همیشه در سطح اول رقابت‌ها بودند.
دلایل دشان برای غیبت بنزما در تیم ملی فرانسه
دیدیه دشان پس از اعلام فهرست تیم ملی فرانسه برای سه بازی آینده برابر پاراگوئه، سوئد و انگلیس در نشست خبری حاضر شد و درباره نبود کریم بنزما در تیم ملی فرانسه و آینده کیلیان امباپه صحبت کرد. سرمربی فرانسوی با وجود این که مهاجم با رئال مادرید فصل خوبی را پشت سر گذاشت این بازیکن را به تیم ملی دعوت نکرد و در این باره گفت: تیم ملی فرانسه پیش از یورو ۲۰۱۶ ساخته شد. از این بازیکنان در این رقابت‌ها بهره بردم و سپس در بازی‌های انتخابی جام جهانی استفاده کردم. یک گروه هماهنگ و خوب را در اختیار دارم. به بازیکنانم کاملا اعتماد دارم. آن‌ها به خوبی در زمین ظاهر می‌شوند. در این فهرست از بازیکنان جوان بهره بردم تا آینده تیم ملی تضمین شود. من تنها کسی هستم که در رابطه با بازیکنام تصمیم می‌گیرم. تصمیماتی را می‌گیرم که به نفع تیم ملی باشد. مسئول تصمیم‌ها هستم، همیشه این چنین عمل کردم و به این روش ادامه خواهم داد.
انتخاب «اررا»
به عنوان بهترین بازیکن سال منچستریونایتد
پنجشنبه شب بهترین‌های منچستریونایتد در فصل 2016-17 معرفی شدند و اندر اررا اسپانیایی توانست برای نخستین بار جایزه بهترین بازیکن سال را دریافت کند. هافبک منچستریونایتد از آنتونیو والنسیا و زلاتان ایبراهیموویچ آرا بیشتری کسب کرد و به این عنوان رسید. او در کنار داوید دخئا (دارنده سه جایزه اخیر Sir Matt Busby Player) این جایزه را دریافت کرد.
بازبینی فعالیت‌های کمیته‌ المپیک برزیل توسط پلیس فدرال
پلیس فدرال برزیل قصد دارد که فدراسیون‌های ورزشی این کشور و کمیته‌ المپیک آن را مورد بررسی قرار دهد. میزبان المپیک و پارالمپیک 2016 متهم به فساد هستند. هنوز اطلاعاتی در رابطه با این بررسی‌ها داده نشده است. به نظر می‌رسد که موضوع فساد مربوط به استفاده از بودجه ملی بوده است.کمیته‌ المپیک برزیل مسئول کنترل استفاده از بودجه ملی است. کمیته‌ المپیک برزیل در این باره اعلام کرد: کمیته‌ المپیک اصل شفافیت را رعایت می‌کند و قوانین را اجرا می‌کند. اخیرا نیز تعدادی از مسئولان کنفدراسیون ورزش‌های آبی برزیل دستگیر شدند. گفته می‌شود که دلیل این دستگیری‌ها مربوط به سوء استفاده از 13 میلیون دلار پول بوده است. در ماه آوریل نیز ادواردو پائس، شهردار ریو متهم به دریافت رشوه از سوی شرکت‌های ساخت‌وساز شد. دادگاه عالی برزیل بررسی‌هایی را درباره وزرای مختلف دولت برزیل و تعدادی از سیاستمداران این کشور آغاز کرده است.
مارسلو در دادن پاس گل، بهتر از مسی است
مارسلو، ستاره برزیلی رئال مادرید با وجود این که یک مدافع است اما عملکردی بسیار خوب در کارهای هجومی کهکشانی‌ها دارد.او در دیدار برابر سلتاویگو روی گل نخست رئال مادرید تاثیر داشت و گل سوم تیم زیدان هم با پاس زیبای این بازیکن رقم خورد. مارسلو با پاس گلی که به کریم بنزما داد تعداد پاس‌های گل خود را در فصل جاری به عدد ۱۰ رساند. این‌ در حالی است که لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا تنها ۹ پاس گل داده است.
توران به آرسنال می‌رود؟!
آردا توران یکی از بازیکنانی است که به احتمال خیلی زیاد در تابستان از بارسلونا جدا خواهد شد.این بازیکن ترک در بیش‌تر بازی‌های فصل جاری نیمکت‌نشین بود و نتوانست انتظارات را برآورده کند. مدیر برنامه‌های توران به لندن رفته و در حال‌ مذاکره با باشگاه آرسنال است تا زمینه پیوستن این بازیکن به توپچی‌ها فراهم شود.رسانه‌های انگلیسی رقم انتقال توران به آرسنال را ۳۲ میلیون یورو تخمین زده‌اند. توران در فصل جابه‌جایی زمستانی از لیگ چین پیشنهادهای نجومی داشت. با این حال تصمیم گرفت که در بارسلونا بماند.