kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴

اعزام ۲۵ تیم پزشکی بسیج به مناطق محروم لرستان

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: ۲۵ تیم‌ پزشکی تخصصی عمومی به مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی استان لرستان اعزام شدند.


سرهنگ نبی‌اله شمس بیرانوند، اظهار داشت: 25 اردیبهشت ماه 25 تیم‌ پزشکی به مدت یک هفته به مناطق محروم استان اعزام شدند.
وی افزود: با مساعدت سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان و همکاری کانون‌های بسیج جامعه پزشکی شهرستان‌های استان این تیم‌های پزشکی تخصصی- عمومی به مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی سراسر استان اعزام شدند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان عنوان کرد: این تیم‌های پزشکی که شامل متخصص، پزشک، ماما، پرستار، دارویار، دندانپزشک، کار‌شناس مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس ارشد روانشناسی است همراه با وسایل و تجهیزات پزشکی موردنیاز به این مناطق اعزام و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.
وی بیان کرد: خدماتی که در این اعزام ارائه می‌شود ‏شامل ویزیت و ارائه دارو به‌صورت رایگان به اهالی مناطق است، تیم مامایی نیز برای مراقبت از زنان باردار خدماتی ارائه می‌دهند.
شمس بیرانوند تصریح کرد: علاوه بر خدمات پزشکی، برنامه آموزش آشنایی با بیماری‌های واگیر و راه‌های پیشگیری از آن، مشاوره و آموزش سلامت روان به‌صورت چهره به چهره توسط کار‌شناسان مربوطه و توزیع کتابچه‌های آموزشی انجام می‌شود.
وی گفت: اگر مراجعه‌کنندگان بنا به تشخیص پزشکان درمانگر نیاز به خدمات تخصصی‌تر در مراکز استان داشته باشند با هماهنگی صورت گرفته به‌ طور رایگان خدمات مورد نظر را دریافت خواهند کرد.