kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴

شرکت۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن استان مرکزی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن استان مرکزی شرکت کردند.


 علی شیرخانی در مراسم تقدیر از رتبه‌های برتر مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان مرکزی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی ویژه فرهنگیان اظهار داشت: مسابقات قرآن در بین فرهنگیان با هدف ایجاد انگیزه و رقابت در میان آنان، ارتقاء آموزش قرآنی دانش‌آموزان، گسترش فرهنگ قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و احکام به اجرا درآمده است.
وی افزود: این مسابقات در 4 مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن در آموزشگاه‌ها است که  حدود 120 هزار دانش‌آموز در سطح مدرسه در مسابقات شرکت داشتند که از این تعداد 15 هزار و 500 نفر به مرحله شهرستانی و 2 هزار نفر به مسابقات استانی رسیدند.
شیرخانی تصریح کرد: این مسابقات از اسفندماه 1395 آغاز شد و تا 31 فروردین ماه 96 ادامه یافت که دانش‌آموختگان راه یافته به مرحله استانی جهت آمادگی در مسابقات کشوری در کلاس‌های آمادگی شرکت می‌کنند که البته این مسابقات در رشته‌های آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به مسابقات قرآنی مربوط به فرهنگیان گفت: این درحالیست که فرهنگیان در رشته‌های حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و احکام به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: در تابستان سال قبل، 7 دانش‌آموز دختر و 8 دانش‌آموز پسر در مسابقات کشوری موفق به اخذ رتبه‌های برتر شدند و در مجموع 18 نفر از بین دانش‌آموزان و فرهنگیان رتبه‌های برتر کشوری را در تابستان سال 95 کسب کردند و این در حالی است که استان مرکزی در رشته‌های پژوهش قرآنی مقام اول در کل کشور را کسب کرد.