kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳

دیه شهدای استان سمنان در حادثه جرثقیل مسجدالحرام پرداخت می‌شود

مدیر سازمان حج و زیارت استان سمنان با یادآوری حادثه تلخ سقوط جرثقیل در عربستان و شهادت سه نفر از استان گفت: با پیگیری‌های انجام شده دیه این شهدا به زودی پرداخت می‌شود.


سیدعلی میرقاسم‌پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه مقامات سعودی پرداخت دیه را پذیرفتند، ابراز داشت: کمیته حقیقت‌یاب با بررسی‌های انجام شده اعلام کردند که مسئولان سعودی در این حادثه مقصر نیستند و باید مقصران اصلی شناسایی و محاکمه شوند.
وی با بیان اینکه سهمیه حج تمتع در استان سمنان ۳۵ درصد رشد داشت، افزود: حجاج در هشت کاروان شامل چهار کاروان مدینه قبل و چهار کاروان مدینه بعد مرداد ماه سال جاری به حج تمتع اعزام می‌شوند که باید گفت در حج امسال یک هزار و ۸۵ زائر از استان راهی سرزمین وحی خواهند شد.
مدیر سازمان حج و زیارت استان سمنان ابراز داشت: زائران از ۲۴ اردیبهشت با در دست داشتن اصل فیش بانکی، کارت ملی و اصل گذرنامه به مدت پنج روز فرصت داشتند به یکی از دفاتر کاروان‌ها مراجعه و برای شرکت در مراسم حج ثبت‌نام کنند.
میرقاسم‌پور تصریح کرد: دارندگان قبض‌های ودیعه‌گذاری علی‌الحساب حج تمتع تا تیرماه ۸۵، از تاریخ ۲۳ فروردین لغایت ۲۱ اردیبهشت فرصت داشتند با واریز ۱۰ میلیون تومان نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام و برای اعزام به یکی از دفاتر مراجعه و ثبت‌نام کنند.